کد خبر : 5220
تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1402

تعیین تکلیف سرویس مدارس

تعیین تکلیف سرویس مدارس

نیک نیوز: مسئله بازگشت هزینه‌ خدمات ارائه نشده به ازای روزهای تعطیلی مدارس در ایام کرونا و تعطیلات متعدد سال تحصیلی جاری همچنان به عنوان یکی از سردرگٌمی‌های مدیران مدارس مطرح است.

موضوعی که حتی با ورود قوه قضاییه برای حل و فصل آن نیز همراه شد و رئیس دستگاه قضا طی دستوری وزارت آموزش و پرورش را ملزم به استرداد وجوه غیرقانونی دریافتی از اولیای دانش‌آموزان در  تعطیلات متعدد مدارس به علت آلودگی هوا در سال گذشته کرد.

نکته قابل تأمل این است که برخی مدیران مدارس، سال 1402 بابت هزینه خدمات ارائه نشده در سال 98 درگیر هستند و پیمانکاران سرویس از مدیران برخی مدارس پایتخت شکایت کرده‌اند !

پرسش مدیران مدارس این است که با گذشت بیش از سه سال از این ماجرا و فارغ‌التحصیل شدن برخی دانش‌آموزان چگونه هزینه سرویس مدارس به ازای ماه‌های فروردین تا خرداد سال تحصیلی 98-99 را به پیمانکاران مدارس پرداخت کنند؟

اسماعیلی  با تأکید بر اینکه بر اساس قانون معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش باید سریعاً به موضوع سرویس مدارس و مشکلاتی که این مسئله از نظر مالی برای مدیران مدارس ایجاد کرده ورود کند و با بررسی‌های لازم هرچه سریع‌تر این پرونده را تعیین تکلیف کند، گفت: کمیسیون آموزش بر اساس وظایف نظارتی خود این مسئله را تا رسیدگی به نتیجه پیگیری خواهد کرد.

سال تحصیلی 98-99 به دلیل شیوع کرونا، مدارس کشور از ابتدای اسفند تا پایان سال تحصیلی تعطیل شدند و طبیعتاً خدماتی نیز از سوی رانندگان سرویس مدارس در روزهای تعطیلات ارائه نشد. با این وجود در آن سال، آموزش و پرورش شهر تهران طی بخشنامه‌ای به مدیران مدارس اعلام کرد، هزینه سرویس را تا پایان اسفند ماه با پیمانکاران تسویه کنند.

هم‌اکنون و با گذشت بیش از سه سال از ماجرا، برخی پیمانکاران سرویس مدارس با پیگیری قضایی ماجرا از مدیران برخی مدارس تهران شکایت کرده و به  دنبال دریافت هزینه سرویس به ازای ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال تحصیلی 98-99 هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0