کد خبر : 5565
تاریخ انتشار : 21 آذر 1402

تعیین تکلیف واردات خودروهای دست دوم

تعیین تکلیف واردات خودروهای دست دوم

نيك نيوز:  عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات در گفت‌وگو با خبرنگاران از تصویب واردات خودروی دست دوم خبر داد و افزود: آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم روز گذشته در دولت تصویب شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تامین ارز موردنیاز برای واردات این خودروها گفت: ارز ابزاری در تجارت است که بر موضوعات گوناگون در کشور اثر می‌گذارد، بنابراین با یک اقدام نسنجیده در مورد ارز نباید کاری کرد که اقتصاد کشور و زندگی مردم به طور منفی از یک اقدام در مورد این ابزار تاثیر پذیرد، بنابراین باید در مورد آن با احتیاط عمل کرد.

علی‌آبادی ادامه داد: در مورد ارزی که صرف واردات خودروهای کارکرده می‌شود، برنامه‌ریزی لازم انجام شده و هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد که بخشی از اقتصاد به دلیل ارزی که به واردات خودروهای کارکرده اختصاص پیدا می‌کند آسیب ببیند.  

وزیر صمت تصریح کرد: کشور در وضعیت پایدار ارزی قرار دارد و ارز موردنیاز واردات خودروهای برقی تامین شده است.

وی همچنین گفت: وزرات صمت واردات خودرو را با هدف رفع ناترازی انجام می‌دهد، تا زمانی که ناترازی وجود داشته باشد واردات را مناسب می‌دانیم و برای رفع این ناترازی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم؛ همچنین با وضع تعرفه‌ها تلاش می‌کنیم رقابت سودمند و مناسبی را که به نفع ظرفیت‌های ملی باشد به وجود آوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0