کد خبر : 5198
تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1402

توافق روسیه و ترکیه برای تقویت تجارت دو کشور

توافق روسیه و ترکیه برای تقویت تجارت دو کشور

نیک نیوز:  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که مسکو و آنکارا همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه را توسعه خواهند داد.

این اظهارات در مراسم تحویل سوخت در نیروگاه هسته‌ای آکویو در ترکیه بیان شد. رهبر روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی، از راه دور از طریق کنفرانس ویدیویی در این مراسم شرکت کردند.

پوتین گفت: البته علاوه بر همکاری در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای، ما به تازگی در مورد مسائل ضروری دیگر در توسعه کل روابط روسیه و ترکیه گفتگو کرده‌ایم. و در این راستا، تعدادی توافقات مهم و اساسی مشترک حاصل شده است.

سران دو کشور همچنین توافق کردند که سرمایه‌گذاری‌های متقابل را تشویق کنند و به تجارت روسیه و ترکیه برای ورود به بازارهای یکدیگر کمک کنند.

به گفته پوتین، گردش تجاری بین دو کشور در سال 2022 از 62 میلیارد دلار فراتر رفت.

سال گذشته میلادی، ترکیه و روسیه نقشه راه همکاری اقتصادی را امضا کردند که بر اساس آن حجم تجارت دوجانبه به 100 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

این دو کشور همچنین توافق کردند که در تسویه حساب‌های مربوط به تجارت دوجانبه، از جمله برای عرضه گاز طبیعی، از روبل روسیه استفاده کنند.

داده ها نشان می دهد که تابستان گذشته ترکیه یکی از پنج صادرکننده برتر به روسیه بود. در حالی که در سال 2021، این کشور بالاتر از ایالات متحده، فرانسه، ژاپن، لهستان و ایتالیا در رتبه یازدهم قرار داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0