کد خبر : 3034
تاریخ انتشار : 10 آذر 1400

تکذیب خبرسازی اروپا درباره متن توافق وین

تکذیب خبرسازی اروپا درباره متن توافق وین

نیک نیوز: مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۴+۱  در حالی در وین دنبال می شود که برخی طرف های مذاکره در کنار آمریکا تلاش تلاش می کنند تا بر روی روند مذاکرات اثرگذاری منفی داشته باشند.

پس از تلاش های مقامات آمریکایی و اظهارنظرهای تحریک آمیز رابرت مالی نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایران و همچنین بیانیه خصمانه و انگلستان و رژیم صهیونیستی پیرامون مذاکرات هسته ای، حالا مساله فضاسازی برای ایجاد اخلال در مذاکرات وارد مرحله جدیدی شده است.

 ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات های اروپایی اعلام کرده بود که «طی دو روز گذشته ۷۰ تا ۸۰ درصد از پیش نویس مربوط به توافق نوشته شده است!» این در حالی است که منابع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ضمن رد این خبر تاکید کرده اند که این اظهارات کاملا بدون پشتوانه بوده و هنوز راهی طولانی برای حل و فصل موضوعات باقی مانده است.

روز گذشته نیز انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده بود که مذاکرات فعلی در وین در امتداد ۶ دور مذاکرات پیشین قرار داد؛ این خبر نیز به سرعت از سوی عضو ارشد تیم مذاکره کنند ایران رد و تاکید شد که در مذاکرات پیشین تنها یک پیش نویس پر ابهام و بدون توافق تهیه شده است.

به نظر می رسد خبرسازی دیپلمات‌ها و رسانه های غربی با هدف ایجاد جو روانی در داخل ایران طراحی شده تا پازل اصلی پروژه مقصرسازی در صورت هرگونه عدم توافق احتمالی، به عهده طرف ایرانی گذاشته شود. برخی معتقدند که این شیوه برای افزایش فشار به تیم ایرانی برای عقب نشینی از خواسته اصلی خود یعنی لغو تحریم های ظالمانه، طراحی شده تا تیم مجبور شود تحت فشار در بازه زمانی کوتاه به خواسته های برخی طرف های اروپایی با همراهی آمریکا تن دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0