کد خبر : 4054
تاریخ انتشار : 17 خرداد 1401

ثبت نام موکب‌های اربعین آغاز شد

ثبت نام موکب‌های اربعین آغاز شد

نیک نیوز:‌ یوسف افضلی گفت: پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال حدود ۵ میلیون زائر از ایران به عتبات مشرف شوند، بر همین اساس اقدام لازم برای بسیج حدود ۳هزار موکب ایرانی و اعزام ۱۵ هزار خادم اربعینی آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه تزریق سه دوز واکسن برای خادمان موکب‌ها اجباری است، افزود: علاقه‌مندان به تاسیس موکب و موکب‌هایی که پروانه آن‌ها منقضی شده است، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی اینترنتی http://mokeb.atabat.org برای دریافت مجوز یا تمدید پروانه اقدام کنند.
 

خدمات دهی موکب‌ها براساس حرکت شبانه و استراحت روز هنگام زائران
دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه در ایام اربعین امسال، دمای هوا به بالای ۴۰ درجه می‌رسد، پیش‌بینی می‌شود زائران به صورت شب رو مسیر پیاده‌روی را طی کنند، از این رو به موکب‌ها ابلاغ کرده‌ایم برای استراحت و اسکان زائر در روز و حرکت شبانه تمهیدات لازم را بیندیشند.
افضلی با اشاره به نیاز موکب‌ها به دستگاه‌های سرمایشی از قبیل اسپیلت، آبسردکن و یخ‌ساز اضافه کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تامین یکصد میلیون بطری آب شرب بهداشتی با همکاری برخی موسسات خیریه و نهاد‌های عام‌المنفعه انجام شده است.
وی تصریح کرد: اولویت موکب‌های ایرانی در اربعین امسال مهیاکردن محل استراحت و اسکان زائران و تامین آب آشامیدنی خنک است و در بخش تغذیه، هدف‌گذاری شده تا با مشارکت موکب‌های عراقی این کار انجام شود.
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد: هر گونه اقدام در راستای اسکان، تغذیه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اربعین باید با هماهنگی و کسب مجوز از کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی انجام شود و خیران و علاقه‌مندان به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین حسینی می‌توانند از دو طریق در این فیض مشارکت کنند.
افضلی گفت: مطمئن‌ترین روش اهدای نذر برای اربعین، مراجعه به درگاه ستاد توسعه و بازسازی عتبات و بخش پرداخت نذورات و انتخاب گزینه اربعین حسینی به نشانی اینترنتی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form است و روش دوم نیز اهدای کمک‌ها و نذر به موکب‌های رسمی دارای پروانه است.
وی با بیان اینکه میزبان اصلی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، دولت و مردم عراق هستند، افزود: حضور موکب‌ها و خادمان ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران حسینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0