کد خبر : 2026
تاریخ انتشار : 14 مرداد 1400

جزییات تحلیف شورای ششم شهر تهران

جزییات تحلیف شورای ششم شهر تهران

نیک نیوز: در مراسم امروز تحلیف شورای ششم سید رضا تقوی نماینده مردم تهران اظهار کرد: پست ها، میز و مقام و مسئولیت ها دوران محدود دارد و همیشگی و ابدی نیست. همچنین پست ها و مسئولیت ها ارثی نیستند که هر کسی بگوید این موقعیت میراث پدری است! خیر، اینگونه نیست. مقام نیز یک امانت است که در اختیار انسان قرار می گیرد تا به مردم خدمت کند و کسی که مسئولیت می پذیرد امانتدار است.

وی افزود: مدیر سابق هر آنچه که در اختیار داشته است باید به مدیر جدید تحویل بدهد و او باید اطلاعات لازم برای پیشرفت کار در اختیار مدیر جدید قرار بدهد و مدیران قدیم تجربیات خود را به مدیران جدید منتقل کنند و مدیران جدید هرابهامی داشتند از مدیران قدیم سوال بپرسند و آنها نیز خالصانه پاسخ آنها را بدهند.

تقوی افزود: مدیر جدید نباید فعالیت مدیران گذشته را زیر سوال ببرد و برای تطهیر خود افراد و کارهای گذشته را زیر سوال ببرد و این اخلاق بدی است که در ارگان ها و نهادها گاهی اوقات مشاهده می کنیم و این اخلاق مناسبی نیست و در هر سازمان و تشکیلاتی که در سطح مدیریت تغییر بوجود می آید ممکن است برخی از تصمیمات مدیران گذشته ناراضی باشند و برخی از این آدم های ناراضی با آمدن مدیر جدید خود را به او نزدیک می کنند و مدام بر طبل بدبینی گذشته می کوبند و مدیر جدید باید مراقب این افراد خناس باشد.

نماینده تهران گفت: هر جا برای مسئول جدید سوال و ابهامی پدید آمد پیش از آنکه در مصاحبه ها و سخنرانی ها بیان کند و اذهان عمومی را تشویش کند از مدیران گذشته بپرسد و اگر قانع نشد اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران، افزود: مدیریت ها فرصت است و باید از این فرصت ها در مسیر خدمت استفاده کرد و همیشه این باب باز نیست. 

انوشیروان محسنی بندپی  هم در مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران ضمن تبریک به اعضای جدید در کلانشهر تهران و همه شهرهای  استان گفت: از تلاش دوره پنجم و شهرداران این دوره به ویژه مدیریت شهری، شهر تهران که در شرایط سخت به لحاظ منابع مالی سیل فروردین ۹۸ و موضوع کرونا را بدون کمک زیادی از سوی دولت توانست مدیریت و پشت سر بگذارد قدردانی می کنم.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ شاهد مشکل چندانی  نبودیم گفت: در کرونا نیز اولین آرامستانی که برای غسل مسلمین و اجرای احکام الهی اقدام کرد، در تهران بود.

بندپی با اشاره به اینکه در ایام کرونا شاهد کاهش مسافرین حمل و نقل خطوط اتوبوسرانی و مترو بودیم اظهار کرد: این امر بار مالی شهرداری را کاهش داد و این افراد در این شرایط کار کردند. در دوره پنجم، وزارت کشور و معاون عمرانی وزیر کشور همکاری خوبی با شوراها و شهرداری‌ها داشت که نتایج بسیار مثبتی داشت.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه سرریز تمام آسیب‌ها در تهران است، گفت: نیروی انتظامی اعلام کرده در جرم و سرقت در سایر استان‌ها ۷۵ درصد این موضوع بومی است که باعث می شود این نیرو به موقع و موثرتر اقدام کند اما در تهران مسئله برعکس است و ۷۵ درصد جرم و سرقت ناشناخته هستند که سرعت عمل را از دوستان ناجا می گیرد.

او با اشاره به  تعداد اتباع تهران گفت: بیش از ۱.۵ میلیون اتباع در تهران داریم که باید همه این مسائل دقیقا مورد توجه قرار گیرد.

بندپی در ادامه با اشاره به فرصت هایی تهران گفت: نیروی انسانی متخصص و ماهر و آشنا به موضوعات؛ برای مثال مهندس چمران در دورانی که مجلس بودم، شاهد بودم که چگونه برای ارتقای کیفیت شهر در شورا زحمات بسیاری می کشیدند از جمله آنها هستند.

استاندار تهران در ادامه پیشنهاد داد که مجلس مصوب کند تا شهردار و استاندار تهران عضو هیات دولت باشند و گفت: نه فقط با درخواست و موافقت رئیس هیات دولت این کار انجام شود. مشکلات تهران نیازمند حضور شهردار و استاندار در هیات دولت است و قطعا این اقدام موثر و سازنده است. هر اقدامی در تهران برای کل کشور اثرگذار است.

پس از پایان مراسم تحلیف انتخابات هیات رییسه برگزار شد ،مهدی چمران تنها کاندیدای سمت ریاست بود و  با  ۲۱ رای برای یک سال رییس شورای شهر تهران شد.

در ادامه رای گیری برای نائب رئیس شورای شهر انجام شد.

پرویز سروری تنها کاندیدا برای نائب رئیسی شورای شهر بود که با ۱۹ رای به عنوان نائب رییس شورا انتخاب شد.

اعضای شورای شهر تهران در ادامه منشی اول و دوم را انتخاب کردند  و جعفر بندی شربیانی با ۲۰ رای و سوده نجفی با ۱۷ رای به عنوان منشی اول و دوم برای مدت یک سال انتخاب شدند.

در جریان برگزاری انتخابات هیات رییسه اقراریان به چمران گفت : حاجی ( اشاره به سروری) گفتند انتخاب خزانه دار و سخنگو رو بگذارید در دستور چمران گفت هماهنگ نشده گفت چرا شده من سخنگو اخوندی خزانه دار چمران گفت نه تو نمیتونی برای من تعیین تکلیف کنی.

مهدی چمران در پایان مراسم تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران هم  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پس از مراسم تحلیف انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد و رئیس، نایب رئیس و دو منشی هیئت رئیسه شورای شهر تهران مشخص شدند که به ترتیب بنده، پرویز سروری به عنوان رئیس و نایب رئیس و جعفر شربیانی و سوده نجفی به عنوان منشی های اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند.

وی در پاسخ به این سوال که سخنگوی شورای شهر تهران چه زمانی مشخص خواهد شد گفت: در مرحله بعدی سخنگو را انتخاب خواهیم کرد و چون هنوز بررسی در این ارتباط انجام نداده ایم این موضوع به جلسه بعدی موکول شد.

چمرانی در خصوص انتخاب خزانه دار شورای شهر گفت: با توجه به اینکه این مسئله در قانون نیست درباره آن تصمیم گیری نکردیم.

وی در خصوص فرآیند انتخاب شهردار تهران نیز گفت: کارها و مطالعات لازم انجام شده است و در جلسه قانونی در این زمینه در صحن تصمیم گیری خواهیم کرد و در رابطه با این مسئله رأی گیری و تصمیم گیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0