کد خبر : 5829
تاریخ انتشار : 26 بهمن 1402

جنگ ستارگان در نقش جهان

جنگ ستارگان در نقش جهان

نيك نيوز: سپاهان بعد از صعود سخت و پرماجرا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، امشب در نقش جهان میزبان الهلال، یکی از مدعیان جدی قهرمانی است. سپاهان، تنها تیم ایرانی باقی‌مانده در جدول مسابقات، بدشانس بود که با الهلال پرستاره روبرو شد و کار سختی مقابل این تیم خواهد داشت.

آمار رویارویی‌های قبلی دو تیم به نفع سپاهان است. در چهار تقابل قبلی سپاهان توانسته در دو بازی پیروز شود، در حالی که الهلال در یک مسابقه پیروز شده و یک دیدار با تساوی به پایان رسیده است. با این حال تیم عربستانی در فصل جاری ستاره‌های زیادی جذب کرده و با فصول گذشته قابل مقایسه نیست.

سپاهان در لیگ قهرمانان می‌توانست سرگروه شود و قرعه آسانتری داشته باشد، ولی لغو بازی رفت با الاتحاد و اعلام برتری سه بر صفر به نفع تیم عربستانی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، صعود شاگردان مورایس را سخت‌تر کرد.

سپاهان علاوه بر شکست سه بر صفر مجبور شد دو بازی را دور از خانه و در ورزشگاه آزادی برگزار کند. در واقع این اولین بازی آسیایی آنها در نقش جهان است و برای همین انتظار می‌رود که هواداران استقبال بالایی داشته باشند. همچنین نیکفر، مدیر عامل باشگاه اعلام کرده که زنان تماشاگر هم می‌توانند به ورزشگاه بروند.

شش هفته بدون مسابقه

از آخرین بازی رسمی سپاهان حدود شش هفته می‌گذرد و این می‌تواند روی هماهنگی تیم مورایس تاثیر منفی بگذارد. سپاهان در سه بازی آخر نیم‌فصل اول لیگ شکست خورد و بعد از آن هم چهار بازیکن اصلی این تیم به اردوی تیم ملی رفتند. در این مدت عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان و ارشیا سرشوق از سپاهان جدا شدند و علی‌ اصغر اعرابی از شمس آذر و عباس عیسی، وینگر غنایی از چاوز پرتغال دو خرید جدید این تیم هستند. البته آنها همزمان با جام ملت‌های آسیا اردویی در قطر داشتند.

الهلال هم تعدادی از بازیکنانش را به دلیل حضور در اردوی تیم ملی عربستان در اختیار نداشت، ولی در هفته‌های گذشته دو بازی دوستانه مقابل اینتر میامی و النصر داشته و هر دو را برده است.

سفر لوکس الهلال به اصفهان

الهلال برای سفر به ایران مشکلی نداشت و با پرواز مستقیم از ریاض به اصفهان رسید. بازیکنان الهلال با جت خصوصی شاه خالد به اصفهان پرواز کردند. استوری‌های بازیکنان الهلال نشان می‌دهد که این یک هواپیمای لوکس است. باشگاه عربستانی همچنین هتل عباسی اصفهان را برای دو روز کاملا در اختیار گرفته تا بازیکنانش با آرامش برای این بازی آماده شوند.

این دومین سفر این فصل سپاهان به ایران است. آنها در مرحله گروهی در ورزشگاه آزادی میهمان نساجی بودند که به برتری سه بر صفر رسیدند.

ترکیب نامشخص سپاهان

تعطیلی طولانی لیگ حدس زدن ترکیب سپاهان را دشوار کرده است و مشخص نیست مورایس چه ایده‌ای برای این بازی داشته باشد. البته مورایس قطعا از ملی‌پوشانش که از جام ملت‌ها برگشته‌اند استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که نیازمند درون دروازه باشد، رضاییان به دفاع راست برود و زوج اسدی – مقانلو دوباره در خط حمله بازی کنند. مورایس برای این بازی هادی محمدی و محمدجواد حسین‌نژاد را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، ولی می‌تواند روی بازگشت نورافکن حساب کند.

دست پر ژسوس

الهلال هم مثل سپاهان سرمربی پرتغالی دارد، ولی ژرژ ژسوس تیمش را بر پایه ستارگان خارجی می‌چیند. فینالیست دوره قبل لیگ قهرمانان مرحله گروهی را با پنج برد و یک تساوی به پایان برد و برای پیشروی در جدول مسابقات امیدوار است که در بازی رفت حداقل به یک تساوی برسد.

تیم‌ها در لیگ عربستان مجازند که از هشت بازیکن خارجی در بازی استفاده کنند، ولی سهمیه بازیکن خارجی در لیگ قهرمانان 1+5 است و بر این اساس ژسوس نمی‌تواند از تمام خارجی‌هایش استفاده کند. در غیاب نیمار مصدوم، میتروویچ گلزن اصلی الهلال است و مهاجم سرزن صرب در مرحله گروهی توانسته پنج گل بزند. خبر خوب برای ژسوس بهبودی سالم الدوساری، کاپیتان تیم ملی عربستان و مهره کلیدی الهلال است. علی البلیهی، مدافع جنجالی تیم ملی عربستان هم در قلب دفاع الهلال بازی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0