کد خبر : 1729
تاریخ انتشار : 26 تیر 1400

جواب تند همتی به جهانگیری درباره برکناری‌اش از بانک مرکزی

جواب تند همتی به جهانگیری درباره برکناری‌اش از بانک مرکزی

نیک نیوز: عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی در پاسخ به اظهارات اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: متاسفانه برکناری ام از ریاست بانک مرکزی بدون طی فرآیند قانونی آن در دولت، صورت گرفت.

عبدالناصر همتی در یادداشتی خطاب به اسحاق جهانگیری نوشت: معاون اول رئیس جمهور روز گذشته درسخنانی دربانک مرکزی علت کنار گذاشتن اینجانب از ریاست بانک مرکزی را به خاطر آنچه که « اشتغال بنده به کار دیگر » بود ، اعلام و نیز گفتند : « امروز حجم ذخایر ارزی اسکناس و طلای بانک مرکزی در تاریخ بی سابقه است ». هر چند بنای پاسخگویی را نداشتم، ولی برای ثبت درحافظه تاریخی مردم و اصلاح امور در آینده، مجبور به توضیحاتی در خصوص این بخش از اظهارات جناب آقای جهانگیری هستم:

 ✓ ‌اینجانب در ایام انتخابات به کار دیگری مشغول نشدم، بلکه همانند رئیس محترم قوه قضائیه در رقابت انتخاباتی شرکت کردم و برای مدتی کمتر از یک ماه و براساس ماده 19 قانون پولی و بانکی کشور تمام اختیارات رئیس کل را طی حکمی به قائم مقام تفویض کردم ولذا هیچ مشکلی در اداره بانک نبود به مانند سال96که جنابعالی معاون اول بودید و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردید،مگرآنکه به نظرشما مسئولیت بانک مرکزی مهمتر از معاونت اولی باشد که امری جداست.

 ✓ ‌بنده قصد ورود به دلایل برکناری رئیس کل بانک مرکزی ندارم اما بایستی منوط به تحقق شرایط مقرر درمصوبه سال 1393 مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت میگرفت که متاسفانه این اقدام بدون طی فرآیند قانونی آن در دولت،صورت گرفت. سنگ بنای استقلال بانک مرکزی، بسته شدن دست دولت در برکناری رییس کل است که این مصوبه معطوف به آن است. ولی در مورد اخیر مغفول ماند.

 ✓ ‌البته بجا بود ایشان، در این روزهای آخر، توضیح می دادند که افتخار به داشتن بی سابقه ترین ذخایر ارزی اسکناس در حال حاضر به خاطر مقاومت چه کسی و درمقابله با دستورات چه کسانی تحقق یافت؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0