کد خبر : 5904
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1402

جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم

جوان ترین و پیرترین نماینده مجلس دوازدهم

نيك نيوز: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفند برگزار شد.

 یکی از قوانین مجلس در ابتدای هر دوره قبل از انتخاب هیئت‌رئیسه تشکیل هیئت‌رئیسه سنی است. طبق ماده ۱۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مسن‌‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‌‌عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به ‌عنوان نایب‌رئیس و دو نفر از جوان‌ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر معین می‌شوند و در جایگاه هیئت‌رئیسه قرار می‌گیرند. در صورت تساوی سن، هیئت‌رئیسه سنی با قید قرعه از بین مسن‌‌ترین و جوان‌ترین نمایندگان حاضر تعیین خواهد شد.

مسن‌ترین نمایندگانی که در مجلس دوازدهم حضور دارند علی‌عسکر ظاهری متولد ۱۳۳۰ از حوزه انتخابیه مسجدسلیمان و حسینعلی شهریاری متولد ۱۳۳۰ از حوزه انتخابیه زاهدان هستند.

از آنجا که هر دو نماینده هم‌سن هستند طبق ماده ۱۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس باید بین آن‌ها برای ریاست بر هیئت‌رئیسه سنی قرعه‌کشی شود

جوان‌ترین نمایندگان مجلس دوازدهم هم روح‌الله نجابت متولد ۱۳۶۸ از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، عباس قدرتی زوارم متولد ۱۳۶۸ از حوزه انتخابیه شیروان و عبدالحسین همتی سراپرده متولد ۱۳۶۸ از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان هستند که قرعه‌کشی مشخص می‌کند که چه کسانی می‌توانند در هیئت‌رئیسه سنی حضور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0