کد خبر : 4046
تاریخ انتشار : 17 خرداد 1401

حذف 50 درصد واردات با تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان

حذف 50 درصد واردات با تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان

نیک نیوز:‌احمد محرم‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت  شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: بسیاری از محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان از کیفیت مناسبی برخوردار هستند؛ دانش به عنوان یکی از نیروهای بسیار موثر در  تحولات اقتصادی و اجتماعی بوده و یک کالای عمومی محسوب می شود زیرا می توان دانش را بدون کاهش و استهلاک با دیگران به اشتراک گذاشت. 

وی افزود: کاربردی کردن دانش و استفاده موثرتر از آن در گسترش ظرفیت ها و ارتقای درجه بهره برداری از منابع تحقق یک اقتصاد دانش بنیان را ممکن می سازد و در این بین نقش شرکت های دانش بنیان در این زمینه قابل اهمیت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر شرکتهای دانش بنیان به خوبی سازماندهی شده و برنامه ریزی مناسبی را برای تولید خود داشته باشند قطعاً می توانند بیش از ۵۰ درصد نیاز جامعه که اکنون با واردات تأمین می‌شود را خودشان به تنهایی تامین کنند.

وی گفت: رونق اقتصادی مستلزم توسعه دانش بنیان است؛ یکی از دلایل اصلی توسعه فناوری در کشورهای صنعتی توجه به فرایند تجاری سازی نتایج پژوهش های داخلی بوده است. فرایند تجاری سازی انتقال دانش و فناوری از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به صنایع موجود یا کسب و کارهای جدید است که این کشورها را به رشد و توسعه رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0