کد خبر : 3294
تاریخ انتشار : 22 دی 1400

حرف های ضد و نقیض مسوولین درباره مجوز صادرات دام

حرف های ضد و نقیض مسوولین درباره مجوز صادرات دام

نیک نیوز : هایتاجر ( بزرگترین بازار صادراتی ایران ) نوشت: وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه در تهران فقط ۲ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ راس دام سنگین (گاو و گوساله) کشتار و وارد بازار می شود، اعلام کرد: خوشبختانه ذخایر دامی خوبی در اختیار داریم و برای بازار شب عید نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه  صادارت و واردات شاکله اصلی اقتصاد است بیان داشت: هم اکنون در کشور دام مازاد برای صادرات داریم و به هیچ وجه صادارت دام زنده متوقت نشده است.

ایشان یادآور شد: به دلیل اینکه سیاست صادرات دام، اخیرا در جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است، برخی از سوداگران و دلالان متخلف به دنبال سواستفاده در جهت منافع خودشان هستند که جهاد کشاورزی این اجازه را به آنان نخواهد داد.

این در حالی است که هفته گذشته مورخ 15 دی ماه مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک از توقف صادرات دام خبر داد. ایشان اعلام کرد :  تاکنون ٢٠٠٠ راس دام به کردستان عراق صادر شده و غیر از آن صادراتی صورت نگرفته است. متاسفانه امروز هم به ما خبر رسید که جلوی صادرات را گرفته اند یعنی جوسازی عده ای دلال و واسطه گر منجر به توقف صادرات شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور افزود: از اول آذر دام ها را به تدریج از دامداران خریداری کردیم. دام ها به قرنطینه رفته اند. بیش از ۵۰ روز است که دام در قرنطینه است. برای آن هزینه شده و هزینه های دامپزشکی پرداخت شده است. از آن طرف هم از کشورهای خارجی که بازار هدف بودند پیش پرداخت ها گرفته و قرارداد بسته شده است .حالا نمی دانیم با این توقف صادرات چگونه باید به طرف خارجی و دامدار جواب دهیم.

وی تصریح کرد: ۱۰میلیون راس دام مازاد در کشور داریم که صادرات ٢٠٠٠ راس در مقابل آن عددی نیست. این دام ها باید جذب شوند. کسانی که در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنند به این موضوع توجهی ندارند که اگر این دامهای مازاد از کشور خارج نشوند تولید کننده ضربه می خورد و سال آینده دامی نخواهیم داشت.

به گزارش نیک نیوز، با توجه به آنکه نهادهای مربوطه موظف به اعلام صریح دستورالعمل های جدید مربوط به صادرات دام هستند، اما متاسفانه شاهد اخبار ضد و نقیض پیرامون این موضوع هستیم و تاکنون ماکدا و شفاف به ممنوعیت یا آزادسازی دام پرداخته نشده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0