کد خبر : 3013
تاریخ انتشار : 07 آذر 1400

حضور مخبر به جای رئیس جمهور در مجلس

حضور مخبر به جای رئیس جمهور در مجلس

نیک نیوز: جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۷ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

اولین دستور کار جلسه امروز، بررسی صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

بر این اساس، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(44) قانون اساسی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال 1392 الی 1399 و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی آثار اقتصادی ناشی از عدم تحصیل اهداف قانون برنامه ششم و اجرای احکام قانونی توسط وزارت نیرو و همچنین بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح تشکیل آب و فاضلاب روستایی در دستور کار امروز پارلمان قرار دارد.

 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح علت عدم حضور رئیس جمهور در این نشست گفت: آقای رئیسی به منظور حضور در نشست سران اکو در سفر هستند از این رو آقای مخبر معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ما حضور دارند که عرض خیر مقدم خدمت ایشان و وزرای همراه وی داریم.

گفتنی است یوسف نوری سومین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم است که برنامه های وی مورد بررسی نمایندگان قرار می گیرد و طی روزهای اخیر نیز جلسات متعددی برای بررسی برنامه های این وزیر پیشنهادی در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات را درباره برنامه و صلاحیت «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.

در این گزارش اعلام شد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با صلاحیت «یوسف نوری» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موافقت کرد.

 

نظر مثبت فراکسیون مردمی انقلاب درباره «یوسف نوری»

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست مجمع عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی صبح امروز و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس با حضور یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در این نشست وزیر پیشنهادی به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت:‌ پس از بحث و بررسی‌های انجام شده در جمع‌بندی نهایی نظر فراکسیون در رابطه با وزارت یوسف نوری بر وزارت آموزش و پرورش مثبت بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0