کد خبر : 3450
تاریخ انتشار : 25 بهمن 1400

حل مشکلات معیشتی معلمان موجب ارتقای کیفیت آموزش می شود

حل مشکلات معیشتی معلمان موجب ارتقای کیفیت آموزش می شود

نیک نیوز :  در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، تدریس کتب آموزشی در مدارس را بخشی از موضوع آموزش دانست و اظهار کرد: متاسفانه تحصیل در مدارس و حتی دانشگاه ها فقط تئوری و کتاب محور شده و نظام آموزشی ما با کار فنی و عملی فاصله گرفته و از همین جهت فارغ التحصیلان به سختی در بازار کار جذب می‌شوند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی آموزش راه و روش زندگی و حقوق شهروندی را از دیگر مباحث مهم تعلیم و تربیت دانست و افزود: متولیان امر باید نسبت به برجسته کردن این حوزه تلاش کنند ضمن آنکه نباید ارزیابی‌ها در آموزش و پرورش صرفا حافظه محور باشند بلکه مهارت آموزی دانش آموزان باید در اولویت قرار گیرد.

وی وضعیت معیشت و اقتصادی معلمان را ناراضی کننده دانست و تصریح کرد: نیاز معلم به شغل دوم برای نظام آموزشی ما فاجعه است چرا که معلم باید وقت و تمرکزش روی موضوعات علمی و آموزشی باشد و بنده در مجلس به همراه دیگر همکاران خود پیگیر بهبود وضعیت معیشت شاغلین و همچنین بازنشستگان هستم.

ایشان معیشت معلمان را در افزایش کیفیت آموزش تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: حتی در صورت فراهم شدن بهترین امکانات سخت افزاری برای آموزش و پرورش، اگر معیشت معلمان تامین نشود نمی‌توان انتظار افزایش کیفیت آموزش را داشت.

وی همچنین به جلسات متعدد با وزرای آموزش و پرورش و روسای سازمان نوسازی و معاونین این وزارت خانه اشاره کرد و ادامه داد: از زمان شروع به کار در مجلس پیگیر موضوعات مختلف حوزه آموزش و پرورش به ویژه در بحث تامین نیروی انسانی و نوسازی مدارس و خرید تجهیزات بوده ام و در آخرین جلسه ای که با رئیس سازمان نوسازی داشتیم اعتباری بیش از ۲/۵ میلیارد تومان را برای تکمیل تجهیزات مدارس اخذ کردیم که امیدواریم شاهد ارتقای سطح آموزش و پرورش باشیم.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: پیگیری‌هایی نیز برای تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی و غیرانتفاعی و همچنین جذب نیرو و اعتبار برای تجهیزات و بازسازی مدارس فرسوده انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0