کد خبر : 3329
تاریخ انتشار : 29 دی 1400

حمایت از صادرات فولاد اولویت دولت نیست

حمایت از صادرات فولاد اولویت دولت نیست

نیک نیوز : بررسی‌ها از جداول و آمارهای عملکردی 15 شرکت بزرگ فولادی کشور نشان‌دهنده روند نزولی صادرات فولاد است. موضوعی که نشان می دهد این محصول استراتژیک از اولویت دولت برای صادرات خارج شده است.

به گزاراش هایتاجر، هرچند واکاوی عملکرد شرکت‌های بزرگ فولادی کشور از ابتدای سال 1400 نشان دهنده صادرات 5 میلیون و 432 هزار و 329 تنی این شرکت ها و ثبت رشد 14 درصدی است. با این حال بررسی عملکرد صادراتی شرکت‌ها در آذر ماه حاکی از افت 31 درصدی در مقایسه با آذر ماه 99 دارد.

به این ترتیب، به نظر می رسد دولت با هدف تامین نیاز داخل، صادرات این محصول را از اولویت خارج کرده باشد. همچنین به اعتقاد کارشناسان، اگر دولت بخواهد در بلندمدت به صادرات فکر کند، بیشتر در بخش میلگرد و گندله خواهد بود.

بررسی عملکرد شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ آهن چادرملو، گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد کویر حاکی از صادرات پنج میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۲۹ تنی انواع محصولات در ۹ ماهه امسال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0