کد خبر : 4953
تاریخ انتشار : 26 دی 1401

حمله پهپادی ترکیه به شبه نظامیان آمریکایی

حمله پهپادی ترکیه به شبه نظامیان آمریکایی

نیک نیوز: اولیگ ایگوروف نائب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که جبهه تروریستی «النصره» منطقه «کاهش تنش» ادلب در شمال غرب سوریه را هدف قرار داد.

وی همچنین گفت که عناصر مسلح جبهه تروریستی النصره با شلیک توپخانه ای مواضع ارتش سوریه در روستای نخشبه واقع در استان لاذقیه را هدف قرار دادند که در این عملیات سه سرباز سوری جان باختند.

یک منبع سوری نیز به روزنامه الوطن سوریه گفت که یگان های ارتش به حملات تروریست های النصرهِ مورد حمایت ترکیه به مواضع خود در ریف شرقی استان ادلب در منطقه کاهش تنش پاسخ داده و مواضع آنها را در منطقه جبل الزاویه با توپخانه گلوله باران کردند.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است و در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و شبه نظامیان مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

حمله پهپادی ترکیه به شبه نظامیان آمریکایی

روزنامه الوطن سوریه همچنین از حمله پهپادی ارتش ترکیه به مواضع شبه نظامیان گروه موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) در شمال سوریه خبر داد.

منابع محلی گفتند که این پهپاد مواضع قسد را در نزدیک جاده بین المللی »ام ۴« در شهرک عین عیسی در ریف شمالی استان رقه هدف قرار داد و از میزان تلفات و خسارت های احتمالی گزارشی نرسیده است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0