کد خبر : 3600
تاریخ انتشار : 23 اسفند 1400

خبر خوب برای سرخابی ها

خبر خوب برای سرخابی ها

نیک نیوز : اعضای هیات دولت با تمدید مهلت اجرای مصوبات مربوط به واگذاری مجموعه های ورزشی شهدای گمنام و زنده یاد ناصر حجازی به شرکت های فرهنگی - ورزشی «پرسپولیس» و «استقلال» موافقت کردند.

جلسه هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در آن اعضای هیأت دولت با تمدید مهلت اجرای مصوبات مربوط به واگذاری مجموعه های ورزشی شهدای گمنام و زنده یاد ناصر حجازی به شرکت های فرهنگی - ورزشی «پرسپولیس» و «استقلال» موافقت کردند.
با توجه به زمان بر بودن و طولانی شدن فرآیند خصوصی سازی دو شرکت فرهنگی – ورزشی «پرسپولیس» و «استقلال» و اتمام مهلت زمانی تعیین شده در مصوبه های دولت مبنی بر انتقال مالکیت دو مجموعه ورزشی «شهدای گمنام تهران» و «زنده یاد ناصر حجازی» از وزارت ورزش و جوانان به ترتیب به «پرسپولیس» و «استقلال» و با عنایت به اینکه آماده سازی برای عرضه سهام متعلق به دولت در دو شرکت فرهنگی مذکور از طریق بازار پایه فرابورس به عموم مردم در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار دارد، هیأت وزیران به منظور اجرای صحیح واگذاری دو باشگاه، با اصلاح مصوبات یاد شده و تمدید مهلت مقرر در آن تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ برای عرضه سهام شرکت های مذکور در بورس موافقت کرد.
در ادامه جلسه، تعداد دیگری از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی بررسی و به تصویب هیأت وزیران رسید.

آیین نامه اجرایی مربوط به اوراق مالی اصلاح شد
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، آیین نامه اجرایی بندهایی از تبصره های (۵) و (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع اوراق مالی را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، انتشار اسناد خزانه اسلامی موضوع این آیین‌ نامه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و واگذاری آن، با سررسید تا پایان سال ۱۴۰۳ و حفظ قدرت خرید انجام می ‌شود.

در اجرای بند (ل) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، در مواردی که بدهی کارفرما به پیمانکار بابت مالیات بر ارزش افزوده، به صورت اسناد خزانه اسلامی پرداخت می شود، در صورت درخواست پیمانکار، کارفرما موظف است این اوراق را معادل مالیات و عوارض ارزش افزوده و بدون محاسبه حفظ قدرت خرید به سازمان امور مالیاتی کشور واگذار نماید. سازمان امور مالیاتی کشور معادل مبلغ اسمی اوراق تحویلی را از بدهی مالیاتی پیمانکار کسر می کند. خزانه‌داری کل کشور موظف است معادل مبلغ اسمی اسناد خزانه مذکور را پس از وصول در سررسید، به عنوان وصولی مالیات و عوارض ارزش افزوده منظور کند.

اصلاح دستورالعمل اجرایی دولت درخصوص تأدیه بخشی از مطالبات سرمایه گذاران نیروگاه های تجدیدپذیر از طریق تحویل سوخت صرفه­جویی شده یا حواله آن
به منظور رفع مشکل اجرای حکم قانونی مندرج در دستورالعمل اجرایی بند (ی) تبصره (۱۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور درخصوص تأدیه بخشی از مطالبات سرمایه گذاران نیروگاه های تجدیدپذیر از طریق تحویل سوخت صرفه­ جویی شده یا حواله آن به آنها، هیأت وزیران با اصلاح تبصره (۲) ماده (۴) و ماده (۷) دستورالعمل اجرایی یاد شده موافقت کرد.

موافقت با ورود و ترخیص خودروهای اهدایی آمبولانس به جمعیت هلال اجمر جمهوری اسلامی ایران
هیأت وزیران در ادامه، با ورود و ترخیص چهار دستگاه آمبولانس اهدایی از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ به جمعیت هلال اجمر جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تسهیلات مندرج در قانون امور گمرکی کرد.

عضویت گمرک جمهوری اسلامی ایران در شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی دستگاه های اجرایی در زمینه مالکیت فکری
هیأت وزیران با توجه به اهمیت مالکیت فکری و ضرورت مشارکت و بهره گیری از ظرفیت های تمامی دستگاه های فعال در این حوزه و نیز با عنایت به جایگاه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور در مبادی ورودی و خروجی، با عضویت رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به ترکیب شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی دستگاه های اجرایی در زمینه مالکیت فکری موافقت کرد.

موافقت دولت با تسری مفاد آیین نامه اجرایی تسویه و تهاتر مالیاتی به قراردادهایی که مشمول یارانه دولت برای قیمت تکلیفی ارایه کالاها و خدمات هستند
در راستای فراهم نمودن امکان تسویه و تهاتر مستقیم پیمانکاران طرف شرکت های دولتی (عمدتاً تولیدکنندگان برق با قیمت تکلیفی) و همچنین به منظور اجتناب از بروز مشکلات در فرآیند رسیدگی های مالیاتی، هیأت وزیران با اصلاح بند (۸) ماده (۱) آیین نامه اجرایی جزء (۱) بند (ز) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (درخصوص تسویه و تهاتر مالیاتی) و تسری مفاد آیین نامه به قراردادهایی که مشمول یارانه دولت برای قیمت تکلیفی ارایه کالاها و خدمات هستند، موافقت کرد.

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به فهرست سازمان های توسعه ای اضافه شد
با توجه به نقش کلیدی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در احداث نیروگاه های برقابی، سازه ها و تأسیسات آب کشور با اولویت مطالعه و اجرای طرح های توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی و بروز مشکلات برای ادامه فعالیت های اجرایی این شرکت به دلیل کمبود منابع مالی دولتی، هیأت وزیران به منظور رفع مشکلات شرکت مذکور با استفاده از سرمایه های بخش‌ عمومی- خصوصی و سرمایه‌گذاری‌ بخش غیردولتی، با اضافه شدن شرکت یاد شده به فهرست سازمان های توسعه ای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران موافقت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0