کد خبر : 2659
تاریخ انتشار : 20 مهر 1400

خرمای بوشهر می‌تواند بازار روسیه را در دست بگیرد

خرمای بوشهر می‌تواند بازار روسیه را در دست بگیرد

نیک نیوز : به دعوت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نشست نمایندگان اتاق بازرگانی و انجمن خرمای ایران، جمعی از صادرکنندگان بوشهری و فعالان اقتصادی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، برگزار شد.

سفیر ایران در روسیه در این نشست که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما توسعه صادرات به روسیه است و در این زمینه تلاش‌های فراوانی داشته‌ایم. در سفر به روسیه این موضوع پیگیری شد و به سفیر ایران در این کشور نیز منتقل شد که او از کمک به صادرکنندگان استقبال کرد.

وی دعوت از تجار و مدیران شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌های روسیه برای سفر به استان بوشهر را خواستار شد و از سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه خواست تا این مهم پیگیری شود.

در این نشست فعالان اقتصادی مهم‌ترین مطالبات خود را حل مشکل انتقال پول، برقراری ارتباط و برگزاری جلسات مشترک با تجار روسیه، اتصال به شرکت‌های حمل و نقل بین المللی، ایجاد خط ترانزیتی جنوب به شمال در کشور و‌ اتصال به کریدور روسیه، حل مشکل روادید برای تجار ایرانی، اجرای تفاهم‌نامه اوراسیا برای کاهش تعرفه صادرات، اتصال به فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه، ضمانت بازگشت پول، حل مشکل تاخیر در پذیرش بار، دعوت از سفیر و رایزنان اقتصادی و تجار روسی برای شرکت در جشنواره خرما در استان بوشهر و حل مشکل بیمه محصولات صادراتی عنوان کردند.

سفیر ایران در روسیه نیز در این دیدار با قدردانی از نماینده دشتستان برای پیگیری ویژه مشکل صادرکنندگان، گفت: پیشنهاد می‌کنم حداقل هر ۴۰ روز یک جلسه با محوریت این نماینده مجلس و با حضور صادرکنندگان سایر نقاط کشور و تیم اقتصادی ما در سفارتخانه در فضای مجازی یا به‌ صورت حضوری برگزار شود. او بیان کرد: در مرز زمینی مشکلاتی داریم که درصدد حل آن هستیم، اما نباید از ظرفیت دریا غافل شویم و تا زمانی که مرز‌های دریایی خود را فعال نکنیم مشکلاتی را پیش روی خود خواهیم داشت.

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: برای فعالسازی مسیر دریایی به روسیه، نیازمند تجهیز بنادر و خرید کشتی‌های رورو هستیم که از طریق دولت پیگیریم. وی عنوان کرد: آمادگی دارم برای تسهیل تردد فعالان اقتصادی به روسیه درخصوص صدور روادید و همچنین فعالسازی مسیر دریایی همکاری کنم. همچنین راه حل دیگر ما مسیر ریلی است که باید راه آهن به بنادر وصل شود و همزمان که درحال چانه زنی برای تسهیل صادرات از مسیر زمینی هستیم پیگیر فعالسازی مسیر‌های دریایی و ریلی هم خواهیم بود.

از فعال شدن کریدور خلیج فارس به خلیج فنلاند در آینده خبر داد و بیان کرد: سال آینده از طریق زاهدان به شرق روسیه وارد می‌شویم و دروازه جدیدی برای صادرکنندگان کشور باز خواهد شد. 

سفیر ایران در روسیه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای توسعه صادرات به روسیه، بر برندسازی خرمای ایرانی تاکید کرد و ادامه داد: آمادگی همکاری برای ایجاد غرفه و نمایشگاه خرما و محصولات ایرانی در استان استراخان روسیه را داریم.

ایشان در پایان عنوان کرد :  آمادگی داریم کریدور سبز را با مزیت‌هایی مانند سرعت بالا و کاهش زمان برای خرما فعال کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0