کد خبر : 2786
تاریخ انتشار : 09 آبان 1400

خشک سالی و کاهش صادرات عسل

خشک سالی و کاهش صادرات عسل

نیک نیوز : کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: عسل های تولیدی در استان اصفهان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و عسل های تقلبی به صورت غیرقانونی تولید می شود که تنها راه شناسایی نوع عسل در آزمایشگاه است.

وی با بیان اینکه خشکسالی اثرات سوء بر کاهش تولید عسل در اصفهان گذاشته است، افزود: اگرچه هنوز آمارگیری دقیقی از میزان تولید عسل در سال جاری به عمل نیامده است اما برآوردها حاکی از این است که میانگین تولید در هر کلونی زنبور عسل پنج کیلوگرم باشد.

وجود ۹۲۰ هزار کلونی زنبور عسل در اصفهان

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال مقداری عسل کنار و گزنگبین در اصفهان تولید شده است؛ بیان کرد: در سال جاری ۹۲۰ هزار کلونی زنبور عسل در اصفهان داریم و شهرستان های نجف آباد، اصفهان، شهرضا، سمیرم، خمینی شهر و خوانسار بیشترین تولید عسل را در استان اصفهان داشته اند.

وی اضافه کرد: ۵ الی ۶ درصد عسل تولیدی استان اصفهان به خارج از کشور صادر می شود و در داخل کشور هم استان تهران یکی از مقاصد مهم صادرات عسل اصفهان است.

زنبورداران استان اصفهان به ۱۰ استان کشور کوچ می کنند 

وی با اشاره به اینکه زنبورداران استان اصفهان به ۱۰ استان کشور کوچ می کنند، گفت: استانهای فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و تبریز و مازندران مقاصد زنبورداران اصفهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0