کد خبر : 3836
تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1401

دلار زیر ذره بین سکه بازان

دلار زیر ذره بین سکه بازان

نیک نیوز:  رفتار بازار سکه در روز یک شنبه علامت مهمی برای بازیگران تازه وارد داشت. روز یک شنبه معامله گران سکه امامی علی رغم افت بهای  اونس طلا در بازارهای جهانی و کاهش ارزش ذاتی سکه در موقعیت فروش قرار نگرفتند. سکه بازان در ابتدای این روز خود را با رفتار اسکناس آمریکایی هماهنگ کردند. در واقع از آن جا که در ابتدای روز یک شنبه دلار در مسیر افزایشی قرار داشت، سکه بازان نیز خریدهای خود را بالا بردند. این اتفاق چنان قابل توجه بود که حتی سکه توانست از محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان عبور کند. 

رفتار روز یک شنبه سکه بازان نشان داد که در این بازار، معامله گران بیشتر از رفتار اونس طلا از حرکات دلار تاثیر می پذیرند و جا به جایی های دلار می تواند زمینه ساز رفتارهای نه چندان منطقی در بازار سکه شود. اثرگذاری دلار حتی در اواخر روز یک شنبه نیز قابل مشاهده بود. زمانی که ارزش دلار در بازار داخلی نزولی شد، سکه بار دیگر به زیر محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان بازگشت. 

در چنین شرایطی می توان گفت که در صورت افت دلاردر روز دوشنبه می توان انتظار افت سنگین تری را در بازار سکه داشت، چرا که سکه از لحاظ ارزش ذاتی نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد. در صورت افزایش دلار بازار بی توجه به روند اونس طلا ممکن است بار دیگر در مسیر صعودی قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0