کد خبر : 3183
تاریخ انتشار : 05 دی 1400

دلار سکه را با خود به پایین کشید

دلار سکه را با خود به پایین کشید

نیک نیوز: دور جدید مذاکرات احیای برجام روز دوشنبه شروع می‌شود و قیمت  دلار در استقبال از شروع دور جدید، مسیر نزولی را دنبال کرد. قیمت دلار عصر دیروز 280  تومان از عصر روز قبلش پایین‌تر گزارش می‌شد و انتظارات فعالان بازار دلار به نوعی کاهشی بود. طرف مقابل بر اینکه احیای برجام برای همیشه در دسترس نخواهد بود، تاکید می‌کند و از این جهت این دور می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

تغییرات قیمت دلار  متشکل و  سنا در معاملات اولین روز هفته بسیار محدود بود. قیمت متوسط دلار متشکل با افت 4 تومانی روی 27 هزار و 194  تومان  قرار گرفت. قیمت انتهای روز دلار سنا نسبت به روز پنج‌شنبه بدون تغییر بود و 27 هزار و 472 تومان گزارش می‌شد. عرضه دلار هم 22 درصد  رشد کرد و روی 7 میلیون و 979 هزار قرار گرفت. متوسط عرضه از 7 فرودین تا دیروز 6 میلیون و 992 هزار به دست می‌آید و عرضه دیروز از این رقم حدود 14 درصد بالاتر بود. اما افت قیمت دلار احتمالا بیشتر تحت تاثیر فضای اخبار برجامی اتفاق افتاد تا افزایش عرضه.

تاثیر رشد  قیمت طلا بر  قیمت سکه خنثی شد

قیمت  طلای جهانی در معاملات روز پنج‌شنبه و جمعه عملکرد خوبی داشت، اما قیمت  سکه  به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و به طور معناداری پایین آمد.  قیمت سکه  امامی در آخرین ساعات معاملات 210 هزار تومان از ظهر پنج‌شنبه پایین‌تر بود و 13 میلیون و 40 هزار تومان گزارش می‌شد.  قیمت سکه به مرز 13 میلیون تومان نزدیک شده بود و اندازه حباب آن 2.2 درصد به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات دیروز مسیر کاهشی را دنبال کرد و قیمت سکه را همراه با خود پایین کشید. حباب قیمتی سکه کوچک و جهت انتظارات در بازار دلار به طور کلی کاهشی بود. بازار انتظار یک سیگنال مهم از فرایند احیای برجام را می‌کشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0