کد خبر : 934
تاریخ انتشار : 11 خرداد 1400

دلار و یورو عقب نشینی کردند/ قیمت امروز در بازار

دلار و یورو عقب نشینی کردند/ قیمت امروز در بازار

نیک نیوز: قیمت دلار و یورو بازار متشکل به سمت عقب بازگشت و افزایش احساسی قیمت‌ها که در روز گذشته اتفاق افتاده بود خنثی شد، این کاهش قیمت با کاهش عرضه همراه بود و از پایین بودن تقاضا در سطوح قیمتی روز گذشته حکایت داشت.

قیمت متوسط دلار متشکل که در روز گذشته رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده بود،به عقب بازگشت و حتی پایین‌تر از روز شنبه قرار گرفت.

قیمت متوسط دلار بازار متشکل در معاملات روز دوشنبه نسبت به روز گذشته 731 تومان افت کرد و روی 23 هزار و 104 تومان قرار گرفت. نوسانات قیمتی بازار سنا محدودتر از بازار متشکل اما با آن هم‌جهت بود. دلار سنا 45 تومان افت کرد و روی 23 هزار و 404 تومان قرار گرفت.

روز گذشته قیمت دلار در بازار متشکل و بازار آزاد تحت تاثیر اخبار، نوسان شدیدی را به ثبت رساند، اما دلار سامانه سنا تحت تاثیر قرار نگرفت. علت این امر نیز تا حدی واضح است.

عرضه دلار در سامانه سنا بر اساس خرید در فاصله سه روز پیش در بازار متشکل ارزی انجام می‌شد و فروشندگان مجاز به دریافت حداکثر یک درصد سود بودند. در نتیجه دلار سنا تحت تاثیر این تغییرات قرار نگرفت.

قیمت دلار در بازار آزاد نیز عصر امروز بخش قابل توجهی از رشد روز گذشته را پس گرفت و با ثبت افت 680 تومانی روی 23 هزار و 750 تومان قرار گرفت.

کاهش قیمت دلار باعث شد که شکاف بین نرخ سنا و آزاد که روز گذشته به 4.2 درصد افزایش یافته بود (این اندازه شکاف از 26 فروردین بی‌سابقه بود) کاهش یابد و در حوالی 1.5 درصد قرار گیرد.

کاهش قیمت‌ها در بازار متشکل احتمالا با ابزار عرضه صورت نگرفت. زیرا عرضه دلار تغییرات منفی را نسبت به روز گذشته به ثبت رساند و با افت 13 درصدی روز 6 میلیون و 255 هزار قرار گرفت.

 قیمت  امروز دلار در بازار

قیمت امروز دلار در بازار

روندهای مشابه در بازار یورو

روندهای قیمتی در بازار یورو نیز مانند دلار بود. متوسط قیمت یورو متشکل نسبت به روز گذشته 550 تومان افت کرد و روی 27 هزار و 984 تومان قرار گرفت، اما یورو سنا که نوسان احساسی دیروز روی آن تاثیری نداشت 58 تومان افت کرد و روی 28 هزار و 258 تومان قرار گرفت.

یورو بازار آزاد با افت 961 تومانی به زیر 30 هزار تومان بازگشت و روی 29 هزار و 116 تومان ایستاد و اندازه شکاف 6.2 درصدی روز گذشته، به 3 درصد کاهش یافت. علاوه بر این یورو نیز مانند دلار نیازی به افزایش عرضه برای کاهش قیمت نداشت و قیمت‌ها در حالی افت کرد که عرضه نسبت به روز گذشته 40 درصد پایین‌تر بود.

قیمت امروز دلار و یورو در بازار

قیمت امروز دلار و یورو در بازار

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0