کد خبر : 3168
تاریخ انتشار : 30 آذر 1400

دولت و مجلس تصمیمی بر حذف ارز۴۲۰۰ تومانی ندارند

دولت و مجلس تصمیمی بر حذف ارز۴۲۰۰ تومانی ندارند

نیک نیوز: احمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: در دولت و مجلس مطلقاً تصمیمی بر حذف ارز ترجیحی وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه اختلاف نظراتی بین دولت و مجلس درباره نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی وجود دارد، افزود:نظر سازمان برنامه و بودجه این است که مابه‌التقاوت این ارز را مستقیم به صورت ریالی به دهک‌های هدف پرداخت کند، که نظر دولت پرداخت ۱۲۶ هزار تومان تا ۹۰ هزاز تومان به ۶۰ میلیون نفر در دهک‌های مختلف است.

نماینده الیگودرز در مجلس تصریح کرد: اما برخی از نمایندگان بر این اعتقاد هستند چون در شرایط مناسب اقتصادی قرار نداریم و ممکن است دولت نتواند به خوبی این موضوع را  مدیریت کند، بهتر است این ارز ترجیحی به صورت سابق اما با نظارت بیشتری پرداخت شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:دولت اگر می‌خواهد مانع از هدر رفت منابع ارزی را بگیرد باید نظارت کامل‌تری بر روی زنجیره تامین و توزیع کالاهای اساسی داشته باشد تا یارانه‌ای که پرداخت می‌شود به هدف اثابت کند و شاهد هدر رفت منابع نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0