کد خبر : 2197
تاریخ انتشار : 31 مرداد 1400

دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

نیک نیوز: دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی در مجلس شورای اسلامی از صبح یکشنبه ۳۱ مرداد ماه آغاز شد.

در جلسه روز گذشته پارلمان رییس جمهور گزارشی از برنامه‌های دولت خود ارائه کرد و سپس به صورت موردی از وزرای پیشنهادی دفاع کرد. رئیسی گفت که به تمام وعده‌هایش عمل می‌کند.

پس از سخنان رییس جمهور نمایندگان موافق و مخالف درباره کلیات برنامه‌ها رییسی و وزرای پیشنهادی اظهار نظر کردند.

در نوبت بعد از ظهر ابراهیم رئیسی به انتقادات نمایندگان پاسخ داد و پس از آن مجلس وارد بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌ها شد.

پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات در دستور کار قرار گرفت. 

در نشست نوبت عصر روز گذشته گزارش کمیسیون های صنایع و معادن و فرهنگی درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات قرائت شد. همچنین یک نماینده مخالف و یک نماینده موافق به اظهار نظر پرداختند.

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس قرار دارد.

جزییات روز دوم بررسی کابینه ابراهیم رئیسی 

مجتبی محفوظی نماینده آبادان، در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

یکی از وزرای جوان این کابینه آقای زارع پور است. یکی از ویژگی‌های ایشان تخصص و تجربه است و بنده در شگرفم که چگونه انگشت را به سمت تخصص و تجربه می برند. جوانی گناه نیست.

 ایشان دارای بالاترین سطح تحصیلات در رشته کامپیوتر از دانشگاه‌های مهم ایران و خارج از کشور است. امروز ما در وزارت ارتباطات نیاز به متخصص فناوری اطلاعات و نرم افزار داریم.

در حوزه مخابرات کارهای بزرگی صورت گرفته است اما نقص ما در این قسمت است که ایشان تخصص رفع این نقص را دارد. آمار وجود صد هزار نفر کارمند در این وزاتخانه اشتباه است و تنها ده هزار نفر در این وزارتخانه کار می‌کنند.

 ایشان در دهه 80 مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را راه اندازی کرد که ماموریت اصلی آن ساماندهی و توسعه فضای مجازی بود. البته ایشان در الکترونیکی کردن امور خوش درخشیدند و راه اندازی چندین خدمت الکترونیکی در دوره مدیریت ایشان باعث شد این وزارتخانه به عنوان وزارت برتر در توسعه خدمات الکترونیکی شناخته شود.

 برای اولین بار در دوره ایشان قوانین زمین مانده‌ای مانند قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزارهای یارانه‌ای اجرا شد و برای حمایت از حقوق تولیدکنندگان، نرم افزارهای بسیار خوبی فراهم شد.

شکل گیری بیش از 400 شرکت محتوای دیجیتال از دیگر خدمات ارزنده دکتر زارع پور است. زارع پور در هوشمند سازی قوه قضائیه خوش درخشید و باعث شد مراجعه 5 و نیم میلیون نفر از مردم به قوه قضائیه کاهش پیدا کند و زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی 10 درصد کمتر شود.

 از زارع پور انتظار داریم در جهت بومی سازی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی تلاش کند تا کشور از انحصار پلتفرم‌های خارجی خارج شود.

 همچنین می‌خواهیم وزیر پیشنهادی موضع خود را در اقدام اخیر گوگل پلی در حذف اپلیکیشن‌های ایرانی اعلام کند تا شاهد زورگویی با کاربران ایرانی نباشیم.

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: "این وزارتخانه یک وزارت زیربنایی است و شاهراهی را باز می‌کند که تمامی وزارتخانه‌ها از آموزش و پرورش و آموزش عالی گرفته تا اقتصاد، راه، وزارت علوم و.... باید از آن عبور کنند و طبیعتا ما باید برای این وزارتخانه از نیرویی استفاده کنیم که واجد دو مولفه «خواستن» و «توانستن» باشد."

او افزود: «ما در انگیزه و خواستن وزیر پیشنهادی شکی نداریم اما در عنصر توانستن مشکل داریم. وزیر این وزارتخانه باید تخصص و تجربه داشته باشد اما شوربختانه باید اعلام کنم وزیر محترم پیشنهادی آقای زارع پور در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تخصص ندارد و فقط تحصیلکرده کامپیوتر هستند درحالی که موضوع ماموریت این وزارتخانه آی سی تی است. بیش از 95 درصد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساختی است و ظاهرا برخی فرق آی تی با آی سی تی را نمی‌دانند.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «وزیر پیشنهادی حتی یک روز سابقه کار در این وزارتخانه که یک صد هزار کارمند در آن کار می‌کنند را ندارد.»

او وزیر پیشنهادی را متهم به عدم شفافیت کرد و افزود: «شفافیت یکی از مولفه‌های این وزارتخانه است اما من شنیدم آقای زارع پور در پاسخ به این سوال که با روح قانون طرح صیانت موافق هست یا نه، در میان موافقان گفته است موافقم و میان مخالفان گفته مخالف هستم.»

عباس زاده از وزیر پیشنهادی خواست "خواهش من این است که ایشان در همین تریبون با شجاعت نظر خود را در باره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی اعلام کنند."

جلسه صبح امروز با ادامه بررسی صلاحیت عیسی زارع پور برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد. 

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0