کد خبر : 4710
تاریخ انتشار : 02 آبان 1401

دیدار ماکرون با نخست وزیر جدید ایتالیا

دیدار ماکرون با نخست وزیر جدید ایتالیا

نیک نیوز:  امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در شهر رم با جورجیا ملونی نخست وزیر جدید ایتالیا دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، ماکرون در صفحه توئیتر خود نوشت که دو کشور باید با گفتگو و بلندپروازی به همکاری با یکدیگر ادامه دهند. رئیس جمهور فرانسه همچنین افزود که نخستین دیدارش با جورجیا ملونی در رم در این راستا حرکت می‌کند.

ماکرون پیش از این توئیت، با انتشار عکسی از خودش کنار «ماریو دراگی» نخست وزیر سابق ایتالیا از وی قدردانی و تشکر کرد. رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در یک کنفرانس به ایتالیا سفر کرده است نخستین مقام خارجی است که با نخست وزیر جدید ایتالیا دیدار کرد.

کاخ الیزه به جزئیات بیشتر و موضوعات مطرح در دیدار ماکرون با نخست وزیر جدید ایتالیا اشاره‌ای نکرده است.

جورجیا ملونی که در انتخابات ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) پیروز شده بود، روز جمعه پس از گفت‌وگو با رئیس جمهور ایتالیا، اعتبارنامه نخست وزیری خود را پذیرفت و فهرست وزرای پیشنهادی خود را اعلام کرد.

ملونی که رهبری حزب ملی‌گرای «برادران ایتالیا» را برعهده داشت، پس از رهبری ائتلافی متشکل از احزاب محافظه‌کار موفق به پیروزی در انتخابات شد و حالا ریاست راست‌گراترین دولت ایتالیا از جنگ جهانی دوم تاکنون را برعهده خواهد داشت.

اوگو زامپتی، از مقامات دفتر ریاست جمهوری ایتالیا پس از دیدار و مشورت ملونی با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور این کشور در کاخ «کوئیرینال»، گفت: جورجیا ملونی اعتبارنامه خود را پذیرفت و فهرست وزرای پیشنهادی را ارائه داد.

شصت و هشتمین دولت ایتالیا از سال ۱۹۴۶ تاکنون، با چالش‌های دشواری از جمله رکود قریب‌الوقوع، افزایش بهای انرژی و همچنین نحوه رونمایی از جبهه‌ای متحد درباره جنگ اوکراین، مواجه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0