کد خبر : 1186
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1400

رئیسی: ورز‌ش نماد پیشرفت یک کشور است

رئیسی: ورز‌ش نماد پیشرفت یک کشور است

نیک نیوز: ​آیت الله سید ابراهیم رئیسی  کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شامگاه سه شنبه در نشستی با  ورزشکاران و قهرمانان ورزشی اظهار داشت: ورزش مسئله مهمی هست و ورز‌ش نماد پیشرفت یک کشور است و در ارزیابی‌های جهانی پیشرفته بودن ورزش یک کشور از جلوه‌های پیشرفت یک کشور است و سرمایه گذاری در ورزش هزینه نیست بلکه خریدن آینده است و توجه به نیروی انسانی محوری ترین و نقطه در ورزش است و باید همواره نه در سخن بلکه در عمل به آن توجه شود و باید ساز و کار توجه به پیشکسوتان تعریف شود.

وی افزود: باید برای ورزش قهرمانی در کشور سرمایه گذاری کنیم.

رئیسی با بیان اینکه باید در ورزش به چهره‌های ورزشی از درون ورزش میدان دهیم و اینکه یک چهره سیاسی مدیریت کند افراد با او انس قلبی نمی‌گیرند گفت: نیازمند روح نشاط و عاطفه و فتوت و غیرت و مردانگی هستیم و این در تربیت ورزش ما وجود دارد و فتوت علی ابن ابی طالب(ع) و دفاع از حق و دفاع از دیگران او خیلی مهم است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه ما غیر فوتبال ورزش های دیگر هم داریم که باید به آن هادهم توجه شود گفت: چون به والیبال ما توجه شد درخشید و اگر بی توجهی شود ممکن است دوباره به حال قبلی خود برگردد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ورزش شادی آفرین است و پویایی و تحرک در جامعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ورزش قهرمانی مظهر وحدت و افتخار ملی است و باید تلاش کنیم امید مردم را در برخی حوزه ها برگردانیم و باید با امید زندگی کردن در جامعه گسترش یابد.

وی با تاکید بر اینکه بحث خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس دنبال خواهد شد تا نگرانی ها حل شود گفت: نشاط و میدان دادن به بانوان مهم است و حتما باید ورزش بانوان به عنوان یک محور مهم مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی افزود: استعدادیابی باید در مناطق محرم بیشتر شود چون استعدادهای زیادی در مناطق محروم وجود دارد.

رئیسی خطاب به ورزشکاران و پیشکسوتان تاکید کرد: در تدوین سیاست ها می توان از پیشنهادات شما که صاحب نظر هستید استفاده کرد. برنامه هفتم توسعه به دولت جدید می رسد و در این برنامه نسبت به ورزش حتما توجه خواهد شد. خواهش من این است که این نشست، نشست آغاز باشد.

وی گفت: امروز به دلیل کرونا نتوانستیم در خدمت دوستان بیشتری باشیم اما امیدواریم در آینده جلسات بها تعداد بیشتری برگزار شود.

رئیسی ضمن تاکید بر اینکه در همه بخش‌ها می‌خواهیم با نیروهای آن بخش کار را دنبال کنیم، تصریح کرد: اینکه فردی از پشت درهای بسته کار را مدیریت کند اصلا مورد پسند نیست. شما لازم است نقش آفرینی کنید. باید حس اداره کشور در حوزه ورزش هم دیده شود و همه ظرفیت ها و نگاه ها بیایند تا ارتقای لازم و شایسته تحقق یابد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شأن دولت حمایت، هدایت و نظارت است و در عین حال پیشکسوتان و صاحبنظران می توانند امور را تقویت کنند. در زمینه ورزش هم کار شده و هم راه زیادی باقی است.

وی با تاکید بر اینکه ما در اجرای عدالت عقب ماندگی داریم، افزود: اجرای عدالت در ورزش معنای خودش را دارد، در فرهنگ و قوه قضاییه و ... هر کدام معنای خودش را دارد. اگر نتوانم در این جایگاه برای مردم اجرای عدالت را به ارمغان بیاورم، این جایگاه هیچ ارزشی نخواهد داشت. خداوند نیز تغییر را به دست شما سپرده است. فرهنگ ما، فرهنگ ما می توانیم است و می توان ورزش را در کشور متحول کرد و ما به امید خدا این کار را خواهیم کرد.

رئیسی در بخشی از صحبت های خود پس از شنیدن پیروزی تیم ملی فوتبال، این پیروزی را تبریک گفت و تاکید کرد: این پیروزی را به فال نیک می گیرم و ان شاءالله تا مرحله جام جهانی با موفقیت پیش بروند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0