کد خبر : 4719
تاریخ انتشار : 03 آبان 1401

رئیس‌جمهور آلمان وارد اوکراین شد

رئیس‌جمهور آلمان وارد اوکراین شد

نیک نیوز: شبکه تلویزیونی «NTV» آلمان دقایقی پیش اعلام کرد «فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس جمهور این کشور در سفری غیرمنتظره صبح امروز سه‌شنبه برای دیدار با مقامات اوکراین وارد شهر کی‌یف شده است.

این نخستین سفر رئیس‌جمهور آلمان پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است. بنا بر این گزارش رئیس‌جمهور آلمان در طول این سفر با «ولودمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی از جمله آلمان، برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال گسترده تسلیحات نظامی برای ارتش اوکراین، تحریم‌های شدیدی علیه مسکو اعمال کردند که منجر به افزایش جهشی قیمت‌های برق و گاز در این کشورها شده است.

همچنین «آندره ووستنر» رئیس اتحادیه بوندس ور (ارتش آلمان) اخیراً ابراز نگرانی کرد که عرضه گسترده تسلیحات و مهمات اوکراین از ذخایر ارتش آلمان می‌تواند موجب تضعیف زرادخانه ارتش شود. وی دراین‌باره تأکید کرد: ما خواهان این هستیم که سلاح‌های موجود در انبارهای ارتش آلمان دیگر به اوکراین ارسال نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0