کد خبر : 237
تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1400

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از بندر چابهار در سال جاری

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از بندر چابهار در سال جاری

نیک نیوز: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در یکماهه اول امسال و تشدید رعایت دستورالعمل های ابلاغی در خصوص مقابله با انتشار ویروس جهش یافته کرونا بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

 بهروز آقایی اظهار کرد: از ابتدای امسال، صادرات کالاهای غیر نفتی از طریق بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته  و عمده محموله های کانتینری وارده به بندر چابهار کالاهای ترانزیتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، کلیه فرآیندهای دریایی و بندری با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی انجام شده است‌ و با توجه به شیوع نوع جهش یافته این ویروس در کشور هند و به منظور جلوگیری از انتشار، بر اساس دستورات جدید ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص اقدام خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا کنترل و پایش نسبت به کشتی های متردد و وارده به بندر چابهار قبل از ورود به لنگرگاه و پهلوگیری با حساسیت و دقت بیشتری بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و با انجام تست گیری و آزمایشات مربوطه در خصوص خدمه و کالای کشتی تحت مراقبت ها و تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل خواهد شد.

آقایی با بیان اینکه مراودات دریایی با بنادر کشور هند صرفا کالاهای ترانزیتی و صادراتی از افغانستان به هند و واردات کالاهای اساسی از دیگر کشورها بوده است اظهار کرد: هیچگونه جابجایی مسافر از طریق بندر چابهار با بنادر هند برقرار نبوده و حمل و نقل کالایی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و با تشدید پروتکل ها خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0