کد خبر : 3307
تاریخ انتشار : 26 دی 1400

رشد 57درصدی صادرات از بندر لنگه در سال جاری

رشد 57درصدی صادرات از بندر لنگه در سال جاری

نیک نیوز : هایتاجر ( بزرگترین بازار صادراتی ایران ) نوشت : از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۲ میلیون و ۴۹ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۵۵ میلیون دلار از گمرک بندرلنگه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد. مدیرکل گمرکات غرب هرمزگان اظهارداشت: این کالاها بیشتر شامل میوه و تربار، خشکبار، ظروف و مصنوعات پلاستیکی و فلزی و نمک صنعتی و مصالح ساختمانی و قیر و محصولات نفتی و پتروشیمی و انواع مصالح ساختمانی بوده است.

وی اعلام کرد:این میزان صادرات که‌ به مقصد کشورهای امارات، قطر و حاشیه خلیج فارس بارگیری شده، نسبت به مدت مشابه از لحاظ دلاری ۱۴۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات بندرلنگه اظهارداشت: همچنین در این مدت ۶۶ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۱۵۷ میلیون دلار وارد گمرک بندرلنگه شده است که در مقایسه با پارسال افزایش ۸۵ درصدی  از لحاظ دلاری دارد.

وی همچنین از بندرلنگه به عنوان قطب ترانزیت جنوب بویژه ترانزیت خودروهای خارجی یاد کرد و افزود در ۹ ماه امسال خدمات ترانزیت کالا افزون بر ۱۴۹ هزار تن از گمرک بندرلنگه به کشورهای هدف انجام شده است که به علت همین خدمات مناسب و حضور شبانه روزی کارکنان، نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایشان درآمد اداره کل گمرک بندر لنگه را در این مدت 1470 میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه؛ ۵۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گمرکات غرب هرمزگان شامل گمرک بندرلنگه، گمرک کنگ، گمرک چارک، گمرک آفتاب، گمرک شیو، گمرک منطقه ویژه انرژی بر پارسیان، گمرک سیری، گمرک لاوان و همچنین گمرک مسافری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0