کد خبر : 2094
تاریخ انتشار : 20 مرداد 1400

رشد روز افزون صادرات ماهی از آذربایجان غربی

رشد روز افزون صادرات ماهی از آذربایجان غربی

نیک نیوز : در 5  سال گذشته آذربایجان‌غربی  روند رو به رشدی در تولید ماهی و انواع آبزیان داشته است و به عنوان یک استان غیر ساحلی موفقیت های زیادی در پرورش و تولید انواع ماهی کسب کرده است. در این استان ۴۱۲ مزرعه پرورشی ماهی فعالیت دارند که موجب اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بطور مستقیم و حداقل هزار نفر بطور غیرمستقیم شده است.

سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار تن انواع آبزیان در منابع آبی و مراکز تولید آبزیان این استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است، در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

مجموع آبزیان تولیدی در کشور ۹ هزار تن سردآبی و ۷.۵ هزار تن نیز گرمابی است که در زمینه سردآبی گونه ماهی قزل‌آلای رنگین کمان و در زمینه گرمابی ماهیان، کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد در مزارع و منابع آبی آذربایجان‌غربی پرورش داده می‌شوند. وجود منابع غنی و متنوع در آذربایجان‌غربی سبب شده این استان چند سال متوالی رتبه اول کشوری را در تولید و پرداخت ماهی از منابع آبی کشور در بین استان‌های غیر ساحلی به خود اختصاص دهد.  

طبق آمار به دست آمده علاوه بر مصرف داخلی، مازاد تولید آبزیان این استان، به میزان ۱۰۰ تن به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0