کد خبر : 4398
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1401

رفع ممنوعیت صادرات محصولات طیور به عراق

رفع ممنوعیت صادرات محصولات طیور به عراق

نیک نیوز:  « سید محمد آقامیری » در دیدار با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرستان قزوین پیشگیری، ریشه کنی، مبارزه و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان را جز مأموریت‌های اصلی برشمرد و افزود: اکنون ۱۷۰۰ عامل بیماریزای دامی در کشور وجود دارد که از این میان ۸۰۰ نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است که سازمان را موظف می‌کند در راستای حفظ سرمایه دامی و ارتقا سلامت جامعه کوشا باشد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: پس از ۶ سال از امروز صادرات مرغ به عراق آغاز شده و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

وی وضعیت استراتژیک استان قزوین در تولید طیور، دام، شیر و تخم‌مرغ کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی سازمان دامپزشکی کشور در راستای حمایت از مصرف کنندگان کل کشور اهمیت و توجه به تولیدات استان قزوین بود که هر روز با رشد و توسعه همراه است.

آقامیری با اشاره به افزایش سرانه مصرف مرغ در دهک‌های پایین جامعه با حذف ارز ترجیحی افزود: جراحی اقتصادی دولت سیزدهم و حذف ارز ترجیحی باعث شد تا مصرف سرانه مرغ در دهک‌های بین یک تا چهار جامعه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف مرغ تا قبل از حذف ارز ترجیحی برای دهک پایین جامعه ۱۲ کیلوگرم در سال بود، اما دهک هفتم تا دهم جامعه سالانه ۵۵ تا ۶۴ کیلوگرم مصرف داشت.

به گفته آقامیری، دولت با برداشتن ارز ترجیحی شکاف تبعیض و بهره‌مندی از رفاهیات و سلامت جامعه را کاهش داد و توانست در مصرف سرانه مرغ پنج‌ تا هفت برابر به نفع دهک‌های پایین جامعه گام بردارد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود و به طور متوسط سرانه مصرف مرغ برای هر یک نفر ۳۱ کیلوگرم در سال است.

وی افزود: تا قبل از حذف ارز ترجیحی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه در این میان ناپدید می‌شد و برخی تنها با یک مجوز بدون فعالیت نهاده یارانه‌ای دریافت می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0