کد خبر : 1089
تاریخ انتشار : 22 خرداد 1400

رقبای اصولگرای رئیسی می‌مانند یا می‌روند؟

رقبای اصولگرای رئیسی می‌مانند یا می‌روند؟

نیک نیوز: بازی در اردوگاه اصولگرایان چگونه در حال رقم‌خوردن است؟ آیا طراحی مشخصی ‌در این جریان در حال اجراست یا ماجرای سال 84 و شکست شورای هماهنگی نیروهای انقلاب برای اصولگرایان در حال تکرار و فرمان از دست خارج شده است؟

سه نامزد معروف به پوششی قصد دارند تا آخر رقابت‌ها باقی بمانند یا قرار است جای پوششی‌ها تغییر کند؟ جلیلی و دیگران به نفع رئیسی کنار می‌روند یا رئیسی و دیگران به نفع جلیلی؟ آیا مصداق دولت جوان انقلابی همان قاضی‌زاده‌هاشمی است؟ آیا رئیسی با هدف تهییج مردم و تجمیع آرا و اجماع‌سازی به میدان آمده و در بزنگاه قرار است با انصراف از رقابت‌ها به نفع نامزدی که در نظرسنجی‌ها روند صعودی طی کرده، کنار رفته و عطای قوه مجریه را به لقایش بخشیده و در مسند قوه قضا خواهد ماند؟

یا شاید هم برعکس، اصولگرایان آن‌قدر از پیروزی رئیسی و فاصله‌اش حتی با سه نامزد همسو، مطمئن هستند که حتی نیاز به کنار‌رفتن پوششی‌ها هم نمی‌بینند؟ اتکای آنها هم به نظرسنجی‌هاست؛ مثلا در آخرین نظرسنجی ایسپا از میان افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند و نامزد مد‌نظرشان را انتخاب کرده‌اند، ۶۵.۸ درصد ابراهیم رئیسی، ۶.۹ درصد محسن رضایی، ۳.۴ درصد سعید جلیلی، ۲.۸ درصد عبدالناصر همتی، ۲.۸ درصد امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، ۲ درصد علیرضا زاکانی و ۰.۷ درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده‌اند.

با‌این‌حال اخبار در این اردوگاه یک هفته مانده به موعد برگزاری انتخابات 1400 آن‌قدر ضد‌و‌نقیض و غیر‌مطمئن است که به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی را هم در خود بدنه این جریان به وجود آورده است. تا این لحظه اخباری از احتمال کناره‌گیری زاکانی و جلیلی و حتی خود رئیسی منتشر و بعد هم تکذیب می‌شود.

تنها نامزدی که تاکنون خبری ایجابی و سلبی درباره کناره‌گیری‌اش منتشر نشده، قاضی‌زاده‌هاشمی است؛ آن‌هم درحالی‌که برخی نظرسنجی‌ها حاکی از روند افزایش میزان اقبال به او بعد از دو مناظره بوده است. اما در اقدامی عجیب زهرا شیخی‌مبارکه، رئیس ستاد انتخاباتی سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، در توییتر به سیدابراهیم رئیسی پیشنهاد داده به نفع سعید جلیلی کنار برود!

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز درباره انجام رایزنی‌ها برای کناره‌گیری کاندیداهای این جریان در انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع سید‌ابراهیم رئیسی بیان کرد: در این زمینه تاکنون صحبتی نشده است؛ اما خب تلاش‌هایی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0