کد خبر : 4510
تاریخ انتشار : 09 شهریور 1401

روسیه، ایران را یکی از بهترین مسیر‌های پیش روی خود می‌داند

روسیه، ایران را یکی از بهترین مسیر‌های پیش روی خود می‌داند

نیک نیوز : رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست با مدیران شرکت‌های بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی با موضوع «راهکار‌های استفاده حداکثری از بازار 100 میلیارد دلاری روسیه» گفت: صندوق ضمانت صادرات از این پس درباره صادرات به شیوه گشایش اعتبار اسنادی که برای واردات انجام می‌شود، عمل خواهد کرد.
رئیس سازمان توسعه تجارت درباره برنامه‌ها برای حضور ایران در بازار روسیه هم گفت: در حوزه لوازم خانگی 500 تا 600 میلیون دلار مشارکت مالی با طرف روسی در حال انجام است تا نشان های معتبر ایرانی جایگزین نشان های اروپایی شود.
وی افزود: روسیه، ایران را یکی از بهترین مسیر‌های پیش روی خود می‌داند؛ لذا گسترش مناسبات تجاری و صنعتی با فعالان اقتصادی کشورمان، برگزاری رویداد‌هایی همچون بزرگترین نمایشگاه خودرویی تاریخ ایران در خارج از کشور و افزایش کمی و کیفی هیأت‌های تجاری دو کشور در تاریخ مناسبات ایران و روسیه بی‌سابقه است.
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه با توجه به ظرفیت و فرصت‌های موجود به 100 فروند کشتی تجاری به منظور بهره برداری از وضع موجود و موقعیت‌های رو به توسعه پیش رو نیاز داریم، گفت: سازمان توسعه تجارت برای خرید پنج فروند کشتی تجاری توسط بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی به منظور ایجاد خط کشتیرانی و حضور مناطق آزاد در هیأت‌های تجاری آمادگی دارد.
افزایش 150 درصدی صادرات و واردات از منطقه آزاد انزلی
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در بخش واردات و صادرات از مبادی منطقه آزاد انزلی افزایش 150 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم، گفت: این آمار قابل افزایش است. وجود دو بندر انزلی و کاسپین با ظرفیت 9 میلیون تن و حضور 160 کارخانه فعال در شهرک صنعتی ظرفیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی را به چند برابر افزایش خواهد داد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0