کد خبر : 3253
تاریخ انتشار : 15 دی 1400

روند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان‌های جنوبی

روند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان‌های جنوبی

نیک نیوز: استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده گفت: در تمام مناطق قابل سکونت، مردم در مدارس، مساجد و چادر‌های امدادی، اسکان پیدا کردند، غذای گرم و وسایل اضطراری و گرمایشی آنان نیز تامین شده و تیم‌های جهادی در حال تامین کسری وسایل اضطراری مورد نیاز سیل‌زدگان هستند.

حسین مدرس‌خیابانی در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر از محله سورک شهرستان کنارک گفت: سورک یکی از چهار محله شهرستان کنارک است که دچار آبگرفتگی شده و در سه روز گذشته حدود ۴۰۰ میلیمتر بارندگی داشته است.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته، نیرو‌های امدادی اقدام به تخلیه آب معابر کرده اند، اما با بارش جدیدی که از روز گذشته اتفاق افتاد ظرف ۲۰ دقیقه ۱۲۰ میلیمتر بارندگی داشتیم که بیشتر منازل شهروندان کنارکی دچار آبگرفتگی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پمپ‌های تخلیه آب متعددی نصب شده، اما برخی از آن‌ها توان کمی دارند و نیازمند پمپ‌های بزرگتر هستیم که هم اکنون اکیپی از شهرداری تهران برای کمک در مسیر هستند تا بتوانیم آب را تخلیه کنیم.

مدرس خیابانی افزود: راه‌های مواصلاتی برخی روستا‌ها هم قطع شده که همکاران در حال تلاش هستند تا مسیر‌ها باز شود و در برخی مناطق نیز قطعی برق داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در تمام مناطق قابل سکونت، مردم در مدارس، مساجد و چادر‌های امدادی، اسکان پیدا کردند گفت: غذای گرم و وسایل اضطراری و گرمایشی آنان نیز تامین شده و تیم‌های جهادی در حال تامین کسری وسایل اضطراری مورد نیاز سیل زدگان هستند.

وی در خصوص میزان ورودی آب پشت سد‌های استان هم اذعان داشت: حجم مخازن ۴ سد ما تکمیل شده، یک سد در حال سرریز کردن است و اگر بارش‌های پیش‌بینی شده روز پنجشنبه هم به این شدت باشد حتما سرریز سد‌های منطقه جنوب استان را خواهیم داشت.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز اظهار داشت: استان هرمزگان از ابتدای هفته در نواحی غربی در شهرستان پارسیان و بستک درگیر سیلاب شد، اما خوشبختانه وضعیت در این دو شهرستان پایدار است.

وی ادامه داد: با پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه در استان از جمله تخلیه بخشی از روستا‌هایی که در مجاورت رودخانه‌ها، مسیل‌ها و پایین دست سد‌های بزرگ استان قرار داشت و محدود کردن تردد به محل‌هایی که امکان سیلاب وجود داشت تلفات جانی را به صفر رساندیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با وجود اینکه خساراتی به شبکه برق وارد شده است مشکلی در تامین برق نداریم، اما با توجه به آسیب‌هایی که به زیرساخت‌های آبرسانی وارد شده است با مشکل انتقال آب روبرو هستیم که با تانکر به روستا‌هایی که درگیر هستند آبرسانی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تا فردا شب زیر ساخت‌ها را برگردانیم؛ از بابت زیر ساخت‌های مخابراتی مشکلی نداریم، اما در بخش آب نیازمند زمان هستیم تا بتوانیم زیر ساخت‌های اصلی را برگردانیم.

محمد هادی‌ایمانیه استاندار فارس هم بیان داشت: با قطع باران آب فروکش کرده و مقداری از آب هم جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در حدود ۱۰۰۰ خانه آب گرفتگی داشتیم تصریح کرد: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در پنج شهرستان جنوب استان فارس حدود ۵۰۰ واحد مسکونی نیازمند بازسازی کامل و ۵۰۰ واحد نیز نیاز به تعمیر دارند.

استاندار فارس اظهار داشت: خوشبختانه با پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه در استان، تلفات جانی نداشتیم.

علی زینی‌وند استاندار کرمان هم با اشاره به بارش‌های سنگین و بی سابقه چند روز گذشته این استان گفت: با تدابیر و اطلاع رسانی به موقع از خسارات جانی در استان پیشگیری شد، اما خسارت زیادی به زیر ساخت‌های استان وارد شده است.

وی ادامه داد: از امروز تیم‌های ارزیاب در حوزه کشاورزی، زیر ساخت و منازل مسکونی در مناطق سیل زده فعال شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0