کد خبر : 5051
تاریخ انتشار : 24 بهمن 1401

رونق صادرات فرش دستباف خراسان جنوبی

رونق صادرات فرش دستباف خراسان جنوبی

نیک نیوز: در خراسان جنوبی بیش از ۵۰ هزار بافنده فعالیت می‌کنند که راه درآمدی برای این قشر است. بی شک یکی از مواردی که به درآمد بیشتر این هنرمندان پرتلاش منجر می‌شود، بحث صادرات فرش دستباف خراسان جنوبی است که تاکنون موانع زیادی در این مسیر وجود داشته است.

خبری خوش برای فعالان حوزه فرش دستباف

طی سال‌های گذشته تحریم‌ها و مسئله رفع تعهد ارزی در این زمینه مسائلی را به وجود آورد. نبود گمرک تخصصی فرش دستباف در خراسان جنوبی یکی از این موانع بوده که خوشبختانه چندی پیش مرتفع شده که یک خبر خوش محسوب برای فعالان این عرصه محسوب می‌شود.

محمد کوه گرد، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در این زمینه اظهار کرد: یکی از مواردی که از گذشته در حوزه حوزه صادرات خراسان جنوبی پیگیری شده، بحث اخذ مجوز صادرات فرش دستباف خراسان جنوبی از گمرک استان است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه این مجوز اخذ شده است، بیان‌کرد: با تلاش صورت گرفته در حال حاضر گمرک در بین گمرکات تخصصی فرش دستباف کشور قرار گرفته که امیدواریم در رونق صادرات این کالای ارزشمند مؤثر باشد.

کوه گرد ادامه داد: ارائه خدمات سریع تخصصی، عدم تحمیل هزینه‌های گزاف و جلوگیری از اطاله تشریفات کمرگی و دسترسی به خدمات با کیفیت گمرکی به تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش استان از جمله مزایای این مجوز است.

صادرات مستقیم فرش دست دلالان را کوتاه می‌کند

وی با تأکید بر اینکه کوتاه کردن دست دلالان زمینه ساز صادرات مستقیم فرش از گمرک خراسان جنوبی است، بیان کرد: صادرات مستقیم فرش از بیرجند به بازارهای بین‌المللی بی شک به نفع هنرمندان قالیباف این دیار است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرش دستباف خراسان جنوبی فرصت‌های اشتغال‌زایی متعددی را به وجود آورده است، گفت: امیدواریم بعد از اخذ این مجوز شاهد ارزآوری صادرات فرش دستباف خراسان جنوبی باشیم.

کوه گرد افزود: از گذشته در شهرهای مختلف خراسان جنوبی تولید فرش دستباف رونق داشته است و بسیاری برندهای فرش استان چون فرش قهستان و فرش مود جهانی نیز شده است.

وی یادآور شد: امروزه بسیاری از بانوان به ویژه در مناطق روستایی با هنر دست خود و بافت فرش هم به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند و هم از جهت دیگر به ماندگاری این هنر اصیل و ۶۰۰ ساله خراسان جنوبی کمک می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0