کد خبر : 3482
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1400

رکورد ترانزیت ریلی شکست شد

رکورد ترانزیت ریلی شکست شد

نیک نیوز : مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام‌کرد: ترانزیت بار ریلی کشور با دوبرابرشدن نسبت به سال قبل، رکورد تاریخ ۱۰۰ ساله راه‌آهن را شکست.

به نقل از هایتاجر، معاون وزیر راه‌ وشهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در صفحه توییتر خود اعلام کرد: به لطف خدا با تلاش‌های شبانه‌روزی چهارماهه و عملیاتی‌کردن تفاهم با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و پاکستان، ترانزیت بار ریلی کشور با دو برابر شدن نسبت به سال قبل، رکورد تاریخ ۱۰۰ ساله راه‌آهن را شکست و ان‌شاءالله تا پایان سال هر روز این رکورد را جابه‌جا خواهیم کرد.

وی افزود: این در حالی است که آنچه به ما تحویل داده شد، کمترین تعداد لکوموتیو گرم طی هفت سال گذشته، آن هم با ۲هزار میلیارد تومان بدهی بود.

در این پیام آمده است:  ان‌شاءالله با حمایت‌های وزیر راه ضمن جبران عقب‌ماندگی چندین‌ساله، با افزایش لکوموتیو و تلاش همکارانم، در سال آینده رکورد حمل بار داخلی و مسافر را نیز جابه‌جا کنیم.

از سوی دیگر سخنگوی گمرک گفت: تجارت خارجی ایران با کشورهای عضو اکو به ۱۳میلیارد و ۱۱۰میلیون و ۸۱۲هزار و ۹۷۱ دلار و به وزن ۲۴میلیون و ۷۵۸هزار و ۸۲۷ تن کالا رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱درصد در ارزش و ۲۵درصد در وزن، افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال از مجموع تجارت ۱۳میلیارد و ۱۱۱میلیون دلاری ایران با اکو، ۲۱میلیون و ۳۵هزار و ۹۵۵ تن کالا به ارزش هشت‌میلیارد و ۴۱۹میلیون و ۵۹۵هزار و ۱۳۵ دلار مربوط به صادرات بوده است.

وی افزود: میزان و حجم کالاهای صادراتی ایران به ۹ کشور عضو سازمان اکو در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۳۶درصد و از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۱درصد افزایش داشته است.

ایشان  گفت: کشورهای ترکیه با سه‌میلیون و ۲۱۹ هزار تن کالا به ارزش چهارمیلیارد و ۲۳۱میلیون و ۳۱۳هزار و ۷۶۵ دلار و رشد ۲۴درصدی در ارزش، پاکستان با ۲۱۵هزار تن کالا به ارزش ۲۰۲میلیون و ۷۴۰هزار و ۲۰۶ دلار و رشد ۴۰درصدی در ارزش، ازبکستان با ۵۵‌هزار و ۲۸۴ تن به ارزش ۱۰۱میلیون و ۶۸۸هزار و ۹۴۰ دلار و رشد ۳۹درصدی، اصلی‌ترین کشورهای طرف معامله ایران برای تامین نیازهای کشور از بین کشورهای عضو اکو بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0