کد خبر : 5191
تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1402

رگبار و احتمال سیلابی شدن در ارتفاعات کشور

رگبار و احتمال سیلابی شدن در ارتفاعات کشور

نیک نیوز: صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کوهستان و ارتفاعات کشور طی امروز پنجشنبه و جمعه ( ۷ و ۸ اردیبهشت) اظهار کرد: برای بخش‌های وسیعی از مناطق مرکزی، جنوبی و دامنه‌های زاگرس شامل مناطق کوهستانی استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، کهگلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، استان‌های مرکزی کشور، شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی و مرکزی به تناوب افزایش ابر و به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر و شب رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بنابراین شرایط جوی به‌ویژه طی ساعات عصر و شب امروز و فردا همراه با مخاطره اصابت صاعقه و تگرگ و جاری شدن سیلاب موقتی و افزایش دبی رودخانه‌ها و دره‌ها است. برای سایر مناطق کشور افزایش سرعت باد همراه با رشد عمودی ابرها و احتمال رگبار موقتی مهمترین پدیده جوی است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره ارتفاعات تهران نیز اظهار کرد: طی پنجشنبه و جمعه برای ساعات عصر و شب، افزایش ابر، افزایش سرعت باد، رگبار و رعدوبرق به‌ ویژه عصر جمعه گاهی شدید مورد انتظار است.

وی برای کنترل شرایط موجود با ارائه توصیه‌هایی می‌گوید: در زمان وقوع رعدوبرق از قرار گرفتن در مکان سرباز و استفاده از ابزارهای فلزی اجتناب شود و تا حد ممکن توصیه به کاهش ارتفاع می‌شود. برای مناطق شامل بارش نیز با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره عمدتا ساعات عصر و شب انتخاب زمان بهینه صعود باید مورد توجه قرار گیرد. از کمپینگ و برپایی چادر در شیب‌های مستعد وقوع سیلاب هم باید پرهیز شود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: در مناطق شامل پوشش برف مناسب، همچنان از تردد در دالان‌های مستعد وقوع بهمن و ریزش سنگ اجتناب شود و از فعالیت‌های دره‌نوردی در مناطق کوهستانی ذکر شده همراه با بارش هم اجتناب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0