کد خبر : 685
تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1400

زمان بررسی صلاحیت‎ کاندیداها تمدید شد

زمان بررسی صلاحیت‎ کاندیداها تمدید شد

نیک نیوز: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بحث بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: امروز جلسه شورا برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

وی ادامه داد: اعضای شورای نگهبان باید از مهلت قانونی ۵ روز دوم هم استفاده کنند لذا برای تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان تمدید می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: جلسه آینده ما شنبه صبح است که مجدداً جلسه عمومی خواهیم داشت و منتظر خواهیم ماند که ببینیم آیا در جلسه شنبه می‌توانیم به جمع بندی برسیم یا خیر.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شمار داوطلبانی که مدارک خود را نزد شورای نگهبان کامل کرده اند افزایش خواهد یافت، گفت: خیر، چون مهلت ثبت نام‌ها تمام شده است و افرادی که مدارکشان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل بود همان ۴۰ نفر بودند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا به بر آوردی رسیده اید که صلاحیت چند نفر از داوطلبان تأیید خواهد شد، اظهار داشت: خیر، نه تنها من بلکه سایر اعضای شورای نگهبان نیز هنوز نمی‌دانند.

کدخدایی در مورد زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها افزود: با توجه به این چند جلسه‌ای که داشته ایم بعید می‌دانم که به که بتوانیم زودتر از ۱۰ روز مهلت قانونی اسامی را اعلام کنیم و برای وزارت کشور ارسال کنیم، احتمالاً باید ۵ روز دوم را هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها زمان‌بر است، گفت: اعضای شورای نگهبان به دقت پرونده‌ها و گزارشات را بررسی می‌کند و هر کدام از این پرونده‌ها ساعت‌ها وقت می‌گیرد تا بتوانیم به جمع‌بندی اولیه برسیم تا در جلسه پایانی ببینیم چه تعدادی احراز صلاحیت می‌شوند و اسامی را اعلام کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0