کد خبر : 5692
تاریخ انتشار : 21 دی 1402

زمان واریزی جدید به سهام داران عدالت

زمان واریزی جدید به سهام داران عدالت

نيك نيوز:  یک برنامه‌ی اقتصادی در ایران است که به منظور ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در سهام شرکت‌های دولتی اجرا شد. به طور خلاصه، طبق این برنامه، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی به مردم عرضه شد تا افراد معمولی نیز به عنوان سهامدار در این شرکت‌ها شرکت کنند. هدف این برنامه از یک سو افزایش مشارکت عمومی در سهام شرکت‌ها و از سوی دیگر افزایش درآمد دولت بوده است. مردم می‌توانند سهام عدالت را با خریداری سهام از بورس اوراق بهادار یا از طریق اقداماتی که توسط دولت برنامه ریزی می‌شود، تهیه کنند. این برنامه اقتصادی از طریق ارتقاء آگاهی مردم و فراهم کردن فرصت‌های مشارکت در اقتصاد کشور به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای دولت اجرا شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه با اشاره به زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام کرده است: «سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم. اما مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

در اولین مرحله که مربوط به دی ماه بود، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند؛ مبالغ فوق به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0