کد خبر : 5680
تاریخ انتشار : 18 دی 1402

سفر وزیر خارجه آلمان به تل‌آویو

سفر وزیر خارجه آلمان به تل‌آویو

نيك نيوز: هم‌زمان با سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان برای چهارمین بار پس از عملیات «طوفان الاقصی» برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شده است.

وزیر خارجه آلمان در این سفر قرار است با اسحاق هرتزوگ، رییس‌ و یسراییل کاتس، وزیر خارجه آلمان و خانواده‌های اُسرای صهیونیستی در غزه دیدار و گفت‌وگو کند.

بائربوک پیش از سفر به فلسطین اشغالی با پیامی در فضای مجازی بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین در این باریکه خواستار «توقف چرخه خشونت» در منطقه شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود دیروز یکشنبه وارد قطر شد و قرار است امروز دوشنبه به تل‌آویو سفر کند. قطر به همراه کشور مصر از آغاز جنگ غزه، نقش میانجی‌گری بین اسراییل و حماس بازی کرده و در تبادیل اُسرا و زندانی‌های صهیونیستی و فلسطینی نقش مهمی بازی کرد.

سفر منطقه‌ای بلینکن که روز شنبه با سفر به ترکیه و یونان آغاز شده در ادامه با سفر به اردن، قطر و همچنین اسراییل و کرانه باختری ادامه خواهد یافت.

شبکه خبری الجزیره در تحلیلی با اشاره به اوج گیری دامنه حملات میان مقاومت اسلامی لبنان و رژیم صهیونیستی پس از ترور صالح العاروری، نایب رییس دفتر سیاسی حماس و یارانش روز سه‌شنبه هفته گذشته در منطقه ضاحیه در جنوب لبنان نوشت: سفر حساس وزیر امور خارجه آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ها از گسترش جرقه جنگ در مقیاس بزرگ‌تر و انتقام مقاومت فلسطینی و پاسخ موشکی جنبش مقاومت حزب الله لبنان به ترور شهید العاروری از سوی رژیم صهیونیستی قابل تأمل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0