کد خبر : 4509
تاریخ انتشار : 09 شهریور 1401

سهمیه بنزین کم شد

سهمیه بنزین کم شد

نیک نیوز: جلیل سالاری در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه در سراسر کشور کاهش یافت، اظهار کرد: این طرح در ماه جاری اجرایی شده است و اکنون کارت‌های سوخت یک سهمیه ٦٠ لیتری و یک سهمیه ١٥٠ لیتری دارند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در کارت سوخت شخصی هر فرد یک سهمیه نرخ اول ١۵٠٠ تومان و یک نرخ ٣٠٠٠ تومان که ٢۵٠ لیتر است، وجود دارد، گفت: با بررسی که انجام شد، خودروهای داخلی در ١٠٠ کیلومتر به طور میانگین بیش‌تر از ١٠ لیتر مصرف نمی‌کنند، طبیعتاً زمانی که در یک کارت شخصی حدود ٣١٠ لیتر بنزین داریم، عدد بزرگی است. هیچ خودرویی نیست که بیش از ١٠٠٠ کیلومتر در ماه تردد داشته باشد، ضمن اینکه کارت جایگاه‌ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی مشاهده کردیم که تراکنش عمدتاً در سهمیه دوم بر اساس کارت‌های جایگاه‌دار اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این کاهش در کل کشور است و صرفاً مربوط به استان سیستان و بلوچستان نیست.

معاون وزیر نفت ادامه داد: سهمیه دوم در کل کشور به ١۵٠ لیتر کاهش پیدا کرده است و افراد می‌توانند از کارت جایگاه داران استفاده کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0