کد خبر : 3688
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1401

سیر صعودی مبتلایان به کرونا در شانگهای

سیر صعودی مبتلایان به کرونا در شانگهای

نیک نیوز:  شهر  شانگهای چین علیرغم اعمال محدودیت و قرنطینه کرونایی، شاهد افزایش شمار  مبتلایان  به ویروس کووید-۱۹ است.

به گزارش گاردین، مقام‌های بهداشتی در شانگهای چین امروز (یکشنبه) از شناسایی ۴۳۸ مورد جدید ابتلا به  کرونا در این شهر خبر دادند و گفتند ۷ هزار و ۷۸۸ مبتلای بدون علائم نیز گزارش شده است.

آمار مبتلایان کرونایی امروز در شانگهای در مقایسه با روز قبل، روند صعودی داشته است. گرچه آمار روزانه در شانگهای ممکن است در حال حاضر نسبت به آمار روزانه برخی کشور‌ها کمتر باشد، اما به نسبت خود این شهر، بالاترین آمار از شروع همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ محسوب می شود.

شانگهای که ۲۶ میلیون جمعیت دارد، از هفته گذشته وارد یک قرنطینه ۲ مرحله‌ای شده است. همچنین گزارش رسانه‌های دولتی چین حاکی از آن است که «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، حامی محدودیت‌های بیشتر کرونایی و در عین حال مقابله با آسیب اقتصادی بر چین است.

پیش از این، هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند که به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا دولت چین اعلام کرده که قرنطینه نیمه شرقی شانگهای را به مدت پنج روز آزمایش می‌کند.

شانگهای تا کنون از قرنطینه کامل خودداری کرده و مقامات آن گفته بودند حفظ بندر شرقی چین و مرکز مالی آن برای حفظ منافع ملی و جهانی ضروری است، اما اکنون با افزایش شمار مبتلایان، این شهر هم مجبور به قرنطینه کلی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0