کد خبر : 2661
تاریخ انتشار : 21 مهر 1400

سیگنال مهم عراقچی به بازار

سیگنال مهم عراقچی به بازار

نیک نیوز: قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار گرفته و برای ادامه روند نزولی این اسکناس همچنان امیدواری‌هایی وجود دارد. به گفته برخی از کارشناسان و فعالان بازار اخبار سیاسی پیرامون آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید و همچین اخبار غیر رسمی بابت حضور مجدد عباس عراقچی در تیم مذاکره‌کنندگان، قیمت دلار در بازار داخل با کاهش روبه‌رو شده است.

آنها معتقدند که اگر مخابره شدن اخبار مثبت سیاسی تداوم داشته باشد بازار ارز و به دنبال آن بازارهای دیگر شاهد ریزش قیمت‌ها خواهند بود. این در حالی است که برخی اظهارنظرهای فعالان بازار حاکی از آن است که فرآیند احیای برجام طولانی خواهد بود و بازار شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ نخواهد بود. از سوی دیگر برخی از کارشناسان معتقدند مخابره شدن اخبار تاثیرات کوتاه‌مدتی را در اقتصاد خواهند داشت و ما برای تغییرات اساسی و واقعی نیازمند به نتیجه رسیدن قطعی مذاکرات هستیم.

هوشیار رستمی، تحلیلگر اقتصادی در این خصوص  می‌گوید: اخبار اثرات روزانه در اقتصاد خواهد داشت و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید اتفاق بی‌افتد تا پس از آن تکلیف اقتصاد روشن شود این است که توافقات صورت بگیرد و ما به یک نتیجه مشخص برسیم.

این تحلیلگر اقتصادی می‌افزاید: هنگامی که توافقات صورت بگیرد ما یک شوک بزرگ را در بازار ارز خواهیم داشت. البته بعد از آن برای هرگونه پیش‌بینی و تصمیم‌گیری باید ببینیم که توافقات چگونه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت تصویب FATF اظهار می‌کند: اگر توافقات به شکلی باشد که ایران دسترسی کامل به منابع ارزی‌ داشته باشد و بتواند نفت بفروشد که بعید می‌دانم بدونFATF امکان‌پذیر باشد، آن موقع می‌توانیم شاهد ریزش قیمت دلار حتی به زیر ۲۰ هزار تومان باشیم. اما قبل از اینکه تمام اتفاقات در کنار هم رخ ندهد من بعید می‌دانم چند خبر مثبت، تغییر در بازار ارز را مداوم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0