کد خبر : 3622
تاریخ انتشار : 25 اسفند 1400

شرایط استقلال و پرسپلیس در دربی

شرایط استقلال و پرسپلیس در دربی

نیک نیوز : دربی این بار در شرایطی برگزار می‌شود که استقلال ۶ امتیاز از پرسپولیس پیش است. این بدین معنی است که استقلال در صورت پیروزی اختلاف را ۹ امتیازی خواهد کرد. 

در صورت چنین اتفاقی آنوقت بخت آبی ها برای تصاحب جام بیشتر می شود و جبران 9 امتیاز اختلاف در فاصله 7 هفته مانده به بازی ها برای پرسپولیس سخت خواهد شد. اما در صورتی که تیم پرسپولیس برنده دربی شود این اختلاف به 3 امتیاز خواهد رسید و آنوقت است که یحیی گل محمدی و شاگردانش می توانند 7 بازی باقی مانده را با امیدواری دنبال کنند چرا که جبران 3 امتیاز اختلاف در این فرصت اتفاق محتملی است.

دربی فردا اما در شرایطی برگزار می شود که تا هفته بیست و دوم پرسپولیس و استقلال در بازی های خانگی عملکرد مشابهی داشتند. 9 پیروزی و 2 تساوی حاصل تلاش هر دو تیم در بازی های خانگی بوده است اما شاگردان یحیی گل محمدی به دلیل تفاضل گل بهتر در رده نخست قرار دارد و استقلال تیم دوم جدول است. اما در بازی های خارج از خانه استقلال تیم بهتری نسبت به پرسپولیس بوده است و 6 امتیاز بیشتر نسبت به تیم رقیب به دست آورده است.

آبی ها در 11 بازی 7 برد و 4 تساوی داشته اند و 25 امتیاز حاصل تلاش آنها در بازی های خارج از خانه بوده است. اما تعداد بردهای ثبت شده برای پرسپولیس در بازی های خارج از خانه 5 برد بوده است. شاگردان یحیی گل محمدی در دو مسابقه ای که کمتر از آبی ها برد داشته اند نتیجه را به تیم حریف داده اند و 4 تساوی نیز در کارنامه شان به ثبت رسیده است. پرسپولیس در بازی های خارج از خانه 19 امتیاز به دست آورده است. یعنی 6 امتیاز کمتر از آبی ها و همین کار پرسپولیس به منظور ششمین قهرمانی متوالی سخت کرده است.

نکته جالب توجه اینکه استقلال در بازی های خانگی با پرسپولیس هم امتیاز است و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار دارد اما پرسپولیس در بازی های خارج از خانه تیم سوم جدول است.  با 19 امتیاز و تیم دوم تیم پیکان است. حاصل تلاش شاگران مجتبی حسینی در 11 بازی خارج از خانه 21 امتیاز بوده و آنها دو امتیاز از تیم پرسپولیس بیشتر دشت کرده اند. پیکان اینبار با هدایت مجتبی حسینی در حال تکرار اتفاقات خوب فصل گذشته است با این تفاوت که این فصل معرف جوان های بیشتری به فوتبال کشور بوده است.

با توجه به شرایط جدول باید گفت این بار دربی حساس تر از همیشه است و حتی شاید نتیجه این بازی چهره قهرمان را هم مشخص کند. به این دربی حتی می توان گفت دربی 6 امتیازی. استقلال در صورت پیروزی 9 امتیازی از پرسپولیس پیش خواهد افتاد و پرسپولیس در صورتی می تواند به مسیر قهرمانی برگردد که سه امتیاز این بازی را به دست اورد و اختلاف را به 3 امتیاز کاهش دهد. نتیجه مساوی هم به پایداری جدول کمک خواهد کرد و این به سود آبی هاست.

جدول بازی های خانگی لیگ برتر فصل 1401-1400
 

جدول بازی های خارج از خانه لیگ برتر فصل 1401-1400

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0