کد خبر : 2331
تاریخ انتشار : 14 شهریور 1400

شرایط برگزاری مراسم اربعین

شرایط برگزاری مراسم اربعین

نیک نیوز:‌مصطفی قانعی، رئیس شبکه ملی تحقیقات بیماری‌های تنفسی و عضو کمیته علمی کرونا  درباره الزامات برگزاری مراسم اربعین گفت: هرگونه تجمعی که رعایت پروتکل های بهداشتی در آن صورت نگیرد، به هر عنوانی که باشد منجر به شیوع بیشتر بیماری می شود چرا که این یک  قانون علمی است و ربطی به عنوان و اسم مراسم برگزار شده، ندارد.

او با بیان اینکه در صورت برگزاری مراسم اربعین در عراق و اعزام زوار ایرانی، پروتکل ها مشخص است، افزود: الزام  واکسیناسیون افراد وجود دارد و تمام افرادی که در این اجتماع شرکت می کنند، باید دارای تست منفی کرونا داشته باشند.

قانعی تصریح کرد: مکان های استقرار زوار نمی تواند مثل سال های گذشته در مکان های بسته باشد.

عضو کمیته علمی کرونا بیان کرد: هنوز چیزی درباره برگزاری مراسم اربعین  در ستاد کرونا مطرح نشده است و سخنگوی ستاد کرونا مواردی که به تصویب برسد را اعلام خواهد کرد.  

او درباره صدور کارت واکسیناسیون بین المللی برای زائران ایرانی مراسم اربعین گفت: چنین موردی از سوی ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.

قانعی گفت: برگزاری مراسم های با جمعیت بالا همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در دنیا اتفاق افتاده است و دیده شده است که همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ورزشگاه های کشور های دیگر با حضور افراد زیادی بازگشایی شده است.

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0