کد خبر : 3500
تاریخ انتشار : 03 اسفند 1400

شرایط ثبتنام بیمه دانشجویی

شرایط ثبتنام بیمه دانشجویی

نیک نیوز : مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت:دانشجویان همه مقاطع تحصیلی که حداقل سن آن‌ها ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال باشد می‌توانند با داشتن کارت دانشجویی به سامانه ۳۰۷۰ و یا به پایگاه اینترنتی es.tamin.ir مراجعه و با بارگذاری اطلاعات خود، به صورت غیرحضوری برای بیمه دانشجویی نام نویسی کنند.

ایشان با اشاره به تفاوت نرخ‌های بیمه‌ای دانشجویی از ۱۴ تا ۲۰ درصد افزود: نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۴ و ۱۶ درصد، ۲ درصد سهم دولت و بقیه سهم بیمه گذار، دارای حمایت‌های بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است و نرخ بیمه‌ای ۲۰ درصد نیز ۱۸ درصد سهم بیمه گذار، ۲ درصد سهم دولت است که تعهدات مرتبط به بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی را هم شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که تمایل دارند از خدمات درمانی بیمه دانشجویی برخوردار شوند علاوه به این مبلغ باید به ازای هر نفر ۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان واریز کنند خاطرنشان کرد: دانشجویان هنگام تحصیل، می‌توانند درخواست بیمه دانشجویی را ارائه کنند و بلافاصله بعد از ثبت‌نام و آغاز بیمه‌پردازی، سوابق بیمه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود و از خدمات این سازمان برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه سوابق بیمه‌ای دانشجویان از روز ثبت‌نام در سامانه سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و مبنای ارائه خدمات به این افراد خواهد بود گفت: سابقه بیمه دانشجویان تفاوتی با سایر انواع سوابق بیمه ندارد. همچنین سابقه بیمه دانشجویی ذیل بیمه مشاغل آزاد تعریف شده است و در زمان احراز شرایط بازنشستگی تمامی سنوات بیمه‌پردازی از جمله سوابق بیمه اجباری، بیمه اختیاری و بیمه دانشجویی به عنوان سابقه موثر لحاظ می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0