کد خبر : 5333
تاریخ انتشار : 23 تیر 1402

شرایط واردات خودروهای گذرموقت اعلام شد

شرایط واردات خودروهای گذرموقت اعلام شد

نیک نیوز: طی چند ماه اخیر شاهد ورود انبوهی از خودرو گذرموقت به کشورمان بودیم. بسیاری از علاقمندان به خودروهای روز با توجه به محدودیت‌های واردات، این روش را برای بهره‌مندی از اتومبیل مورد علاقه خود انتخاب کرده‌اند. با توجه به استقبال گرم مصرف‌کنندگان از این روش، گمرک شرایط ورود خودروهای گذرموقت را تسهیل کرده و از 3 به 5 ماه افزایش داده است.

بخشنامه جدید گمرک شرایط ورود خودروهای پلاک موقت را برای گردشگران و سرمایه گذاران خارجی، ایرانیان مقیم خارج از کشور، مسافران غیر مقیم ایران و ساکنان مناطق آزاد تسهیل می‌کند. براساس بخشنامه جدید گمرک، این گروه از افراد می‌توانند برای پنج ماه، یک خودرو گذرموقت به کشور وارد کنند. تا پیش از این زمان واردات خودرو به صورت موقت برای این افراد، دو الی سه ماه بود. متقاضیان برای تمدید حضور خودرو در ایران، بایستی موافقت گمرک را کسب می‌کردند تا سه ماه دیگر اتومبیل آن‌ها اجازه تردد در کشور داشته باشد.

بنابر اعلام گمرک، بخشنامه جدید آن‌ها با هدف از بین بردن فساد و همچنین انحصار زدایی منتشر شده است. بنابراین متقاضیان از ابتدای ورود خودرو موقت به کشور، می‌توانند مجوز تردد پنج ماهه را دریافت کنند.

بخش دیگری از این بخشنامه به کشور مبدا خودروهای وارداتی موقت می‌پردازد. تا پیش از این تنها خودروهای ساخت برخی کشورها قابلیت حضور با پلاک گذرموقت در ایران را داشتند. با بخشنامه جدید گمرک، این محدودیت نیز به طور کامل برداشته شده است. در این بخشنامه آمده است، مهلت‌های قانونی اعطا شده غیر قابل تمدید خواهد بود که این امر از سواستفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0