کد خبر : 873
تاریخ انتشار : 09 خرداد 1400

شکست بزرگ سپر دفاع موشکی آمریکا در هدف گیری موشک بالستیک

شکست بزرگ سپر دفاع موشکی آمریکا در هدف گیری موشک بالستیک

نیک نیوز: آژانس دفاع موشکی ایالات متحده شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که در جریان یک آزمایش، یک رزم‌ناو آمریکا در هدف گیری یک موشک بالستیک میان برد ناموفق عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» آژانس دفاع موشکی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این آزمایش نشان دادن توانایی یک کشتی جنگی مجهز به سامانه دفاعی «ایجیس» برای شناسایی، ردیابی و درگیری با یک هدف موشکی بالستیک با برد متوسط بود.

این آژانس بدون ذکر جزئیات بیشتر اعلام کرد که این سامانه دفاعی مستقر در رزم‌ناو موفق به رهگیری موشک نشد.

سپر دفاع موشکی یک سامانه دفاعی برابر موشک بالستیک است که توسط آمریکا به‌کار گرفته شده ‌است. این سامانه کشتی‌های جنگی را قادر می‌سازد تا موشک‌های بالستیک دشمن را منهدم کنند. در این سامانه از موشک‌هایی مانند «ریم-۶۷ استاندارد» ،  «ریم ۱۶۱ استاندارد ۳»  و «تاد»  استفاده شده‌ است.

 در شکستی دیگر برای ارتش آمریکا، رسانه‌ها چندی قبل از شکست ارتش ایالات متحده در آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما خبر دادند.  نیروی هوایی آمریکا چندی قبل تایید کرد که آزمایش موشک قاره پیما با شکست مواجه شد. نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که موشک بالستیک «مینت‌من ۳» هنگام پرتاب از پایگاه هوایی «واندنبرگ» در کالیفرنیا  با مشکل مواجه شد.

نیروی هوایی آمریکا به جزئیات بیشتری از شکست در این پروژه اشاره نکرد. موشک‌های سه مرحله‌ای سطح پایه مینت‌من در جریان جنگ سرد بین آمریکا و شوروی سابق به عنوان بازدارنده اتمی تولید شدند.  این موشک قادر به اصابت به اهدافی در فاصله ۸۱۰۰ مایلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0