کد خبر : 5784
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1402

صادرات ۱۶۰۰ تن بادام از استان چهارمحال و بختیاری

صادرات ۱۶۰۰ تن بادام از استان چهارمحال و بختیاری

نيك نيوز: حسین برزگر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی یک سال و نیم گذشته تولید در بخش کشاورزی در استان از رکود خارج شده به طوری که پیش‌بینی ما رشد 2و نیم درصدی بود اما با وجود بارش‌ها و کارهای انجام شده و مصوبات سفر رییس جمهور تولید ما بیش از 4 درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: جهش تولید در دیمزارها شروع شده و امسال کل دیمزارهای استان را در برنامه داریم که این برنامه 98 درصد محقق شده است.

برزگر ادامه داد: در بخش کشاورزی قراردادی نیز 30درصد و در برنامه الگوی کشت نیز بیش از 93 درصد برنامه‌ها محقق شده است، همچنین در توسعه گلخانه‌ها امسال به 100 هکتار بهره‌برداری می‌رسیم و بیش از 60 هکتار در دست احداث داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عمده مزارع پرورش ماهی استان به صورت فول کار می‌کنند،  گفت: در یکسال گذشته بیش از 8هزار تن صادرات آبزیان از استان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در زنجیره بادام زیرساخت‌های شهرک بادام انجام و 44 سرمایه‌گذار معرفی شدند، همچنین در سال جاری بیش از 1600 تن صادرات بادام از استان صورت گرفته است.

برزگر از رفع تداخلات ارضی استان خبر داد و افزود:  360 پلاک در کمسیون رفع تداخلات ارضی مصوب شد و 68 درصد اراضی غیر ملی تثبیت و همچنین مشکل 17هزار هکتار اراضی رفع و به کشاورزان برگشت داده شد.

وی با اشاره به اینکه مصرف سرانه گوشت استان بالای 30تن است، گفت: قیمت گوشت متاثر از تورم و تغییر  قيمت ارز در اردیبهشت‌ماه است که موجب شده میزان مصرف گوشت بین دهک‌های مختلف تغییر کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مطرح کرد: زیرساخت‌های بازرگانی در استان خوب نیست و در این حوزه باید کار شود، در این زمینه دو بازارچه جهادکشاورزی و 5 بازارچه شهرداری در نظر گرفته شده تا زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه احداث دامداری‌های 15هزار، 6هزار و 100هزار رأسی دام سبک در استان در دست بررسی و پیگیری است، خاطرنشان کرد: در آذرماه و دیماه  سال جاری جوجه‌ریزی بیشتر شد به طوری که 2 برابر سال قبل است و نگرانی برای تامین مرغ شب عید و ماه رمضان نداریم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0