کد خبر : 5438
تاریخ انتشار : 24 مهر 1402

صادرات ۲۷۹ میلیون‌دلاری استان قزوین

صادرات ۲۷۹ میلیون‌دلاری استان قزوین

نیک نیوز:  سعید نادری در ارتباط با مبادلات بازرگانی استان در نیمه نخست سال 1402 اظهار داشت : عراق با 26درصد، امارات با 17 درصد، پاکستان با 14 درصد، ترکیه با 11 درصد و افغانستان با 5 درصد  5 کشور عمده مقصد صادرات از طریق گمرک استان قزوین بوده اند.

وی عمده کالاهای صادر شده در6 ماهه سال جاری را پودر شوینده، روغن‌های پایه معدنی، میله‌های آهنی ، اکسید مولیبدن و شمش آهنی بیان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری 102 هزار تُن کالا به ارزش 596 میلیون دلار وارد استان قزوین شده است.

نادی با اشاره به انواع کالای وارداتی به گمرک قزوین اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل قطعات منفصله نیمه تریلرها، کمپرسور کولرخودرو، اجزا و قطعات تریلرها و سایر پلی اترها و دستگاه‌های مکانیکی میباشد.وی گفت: عمده کشورهای مبدا واردات به استان قزوین شامل امارات با43 درصد، چین با 31 درصد، ترکیه با 11 درصد، آلمان با 2 درصد و ایتالیا با 2 درصد است.

سرپرست اداره‌کل گمرک استان قزوین میزان درآمد گمرک قزوین در نیمه ابتدایی امسال را 14 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: گمرک قزوین ضمن انعقاد قرارداد با 22 شرکت تولیدی و داشتن 22 انبار اختصاصی در جهت کاهش هزینه‌های این واحدها و همچنین جلوگیری از رسوب کالا در استان گام‌هایی برداشته است.

نادری با اشاره به موضوع انبارهای اختصاصی یادآور شد: واحدهای تولیدی کالای مربوط به خود را تا زمان ترخیص تحت کلید گمرک در انبارهای اختصاصی خودشان نگهداری می‌کنند و به زودی انعقاد قراداد انبارهای اختصاصی با چند واحد تولیدی دیگر هم در دستور کار گمرک قزوین قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0