کد خبر : 2887
تاریخ انتشار : 22 آبان 1400

صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری استان سمنان

صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری استان سمنان

نیک نیوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به میزان ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات این استان، گفت: نرخ تورم در کل کشور ۴۵ درصد و در استان سمنان ۴۲.۵ درصد است.

وی صبح امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در منحنی تولید دو رویکرد تولید کالاهای سرمایه‌گذاری و تولید کالاهای مصرفی مدنظر است و باید روی کالاهای سرمایه‌گذاری تمرکز کنیم که در آینده افزایش بازده داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید ماشین‌آلات کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان تقویت شوند، گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و کرونا در حال حاضر سرمایه‌گذاری در کشور کاهش یافته است و باید به دنبال احیای مرکز جذب سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه باید حوزه کلان اقتصاد کشور را مدنظر قرار داده و بهره‌وری موردتوجه باشد، تصریح کرد: بخشی از رشد به سرمایه‌گذاری بستگی دارد و باید همه نهادها در این راستا پای کار بیایند.

ایشان با ذکر اینکه اقتصاد ما دچار جذام تورم شده است، تصریح کرد: نرخ تورم در کل کشور ۴۵ درصد و این میزان در استان سمنان ۴۲.۵ درصد است.

وی ضمن اشاره به لزوم ارتقای بهره‌وری در کشور، اضافه کرد: بهره‌وری مغفول مانده است و باید شرکت‌های دولتی و خصوصی به‌گونه‌ای اقدام کنند که منجر به رشد بهره‌وری شود.‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر هدایت نقدینگی به سمت تولید و با اشاره به میزان ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات در استان گفت: از فناوری جدید باید در امر تولید استفاده شده و روش‌های جدید تولید، نهادینه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0